International!

maandag 10 februari 2014

Interview Lucas Hamming

Na het interview met Jett Rebel (dat trouwens vet veel is bekeken door jullie: <3 ) is nu Lucas Hamming aan de beurt. Wij (Sanne, Macy en ik) hebben op topsnelheid vragen op Lucas afgevuurd en hij heeft alles beantwoord! Nou ja, één vraag heeft een heeeeel kort antwoordje en ik vraag me nog steeds af waarom ik niet heb doorgevraagd. 


Als je voor één dag de baas van Nederland mag zijn, wat zou je dan veranderen?
Ik geef meer geld aan kunst en cultuur, daar wordt veel te veel op bezuinigd. Want als je muzikant bent, dan wil je veel optreden op festivals. Maar als de festivals worden wegbezuinigd dan kan je er ook niet optreden!

Wat is je beste optreden allertijden?
Ik denk de release van Green Eyed Man (EP) in Paradiso vorig jaar.

Wat zou je niet doen voor €1.000.000?
Seks met een man! Oh nee wacht! Ik zou ook geen dier slachten. En zelfmoord ook niet. (Nee dûh, dan heb je niets meer aan je miljoen euro... -Red) 

Wie is je idool?
Alex Turner van The Arctic Monkeys omdat hij een hele goede songwriter is en hij inspireert mij heel erg. 

Wat is de grootste blunder die je ooit hebt gemaakt op het podium?
Ik heb een keer heel erg dronken opgetreden en dat ging niet heel erg goed. Ik drink nu maximaal twee biertjes voor het optreden want anders gaat het slecht. Toen ging ik ook allemaal stomme dingen zeggen.

Heb je tips voor jongens en meiden die zelf liedjes willen schrijven?
Niet te kritisch zijn voor jezelf, dat ben ik zelf wel heel erg. Daardoor schrijf ik niet heel snel liedjes, Jelte (Jett Rebel) schrijft echt aan een stuk door liedjes. Dat wil ik ook heel graag kunnen. 

Kan je goed twerken?
Uuuhm, I''m working on it!

Wat is de beste band van Nederland?
(vol overtuiging) Only Seven Left! Oh, doe maar Mondae. 

Wat doe je als eerste als je 's ochtends opstaat?
Met mijn linker been uit bed stappen. Als ik dat niet doe dan heb ik het gevoel dat mijn dag niet lekker loopt. Ik ga ook altijd als eerste naar de WC als ik wakker wordt. Of ik zet mijn telefoon aan. 

Wat zou je veranderen aan gisteren?
Meer drinken. (Lucas bedoelt hier uiteraard water...)

Met wie wil je graag een keer liedjes schrijven?
Alex Turner!!! 

Welke liedjes speel je wel in je eigen huiskamer, maar zou je niet spelen tijdens een optreden?
*laaaaaaaaange stilte* Da's een goeie. Uhmm. Wrecking Ball van Miley Cyrus, maar die is ook wel leuk. Ik weet het eigenlijk niet. 

Als je op een eiland zou zitten met BN'ers maar zonder eten, wie zou je als eerste opeten?
Douwe Bob. Waarom? Het is een lekker jong. 

Heb je laatst nog iets gedaan waar je nu spijt van hebt?
Ja. Maar ik ga het niet zeggen. (ik snap niet waarom we genoegen hebben genomen met dat antwoord, we hebben niet eens doorgevraagd!) 

Wat wil je over tien jaar als artiest bereikt hebben?
Een uitverkochte tour en dat mensen nog steeds naar mijn liedjes luisteren. Dat vind ik het belangrijkste, dat mensen mijn muziek nog steeds kunnen waarderen.


10 minuten en 15 vragen later staan we in de regen buiten op de stoep bij het taco restaurant in Groningen. We hadden best wat meer vragen willen stellen maar De Staat, Kensington en Soul Sister Dance Revolution willen we ook niet missen! En Lucas Hamming wil naar Mondae kijken maar wij hebben geen kaartje dus moet 'ie alleen gaan. 
We lopen richting de grote markt. Het stortregent ondertussen en mijn kapsel is niet meer wat het geweest is. Achter ons loopt een man met een bivakmuts. Hier is trouwens een nummer van Lucas Hamming van de EP Green eyed man. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten