International!

maandag 5 januari 2015

Interview Zomaer: "De snoozeknop is de beste en slechtste uitvindingooit!"

"GELUKKIG NIEUWJAAAAAAAAAR!" is het eerste wat er door de telefoon wordt geschreeuwd als we bellen met Zomaer. Robin (22), Thomas (24) en Bart (21) blijken super leuke jongens te zijn (en dan hebben we het niet alleen over hun karakter). Je kunt ze misschien kennen van Holland's Got Talent waar ze tot de halve finale kwamen. 
Zie hier hun auditie
Speciaal voor jullie hebben wij hen geïnterviewd! Lees snel verder en kom meer te weten over de boys!


Hoe zijn jullie op het idee gekomen een band op te richten?
We waren eerst allemaal individueel bezig met muziek. We hadden voor de lol wel eens wat samen gezongen op feestjes. Als het gezellig was haalde Bart zijn gitaar te voorschijn en zongen we een paar nummers en dat was naast dat we het leuk vonden soms ook best goed (volgens vrienden). Dus zijn we er voor de lol me doorgegaan en speelden we vooral eerst op feestjes en playbackten we veel liedjes van de Backstreet Boys. We ontmoetten mensen uit de Business en zo kwamen we in contact met Eugène Jans, o.a. de bedenker/oprichter van de populaire boyband B-Brave. Hij wilde met ons gaan samenwerken en toen is Zomaer geboren.

Wat doen jullie naast muziek maken nog meer?
Bart: Ik studeer informatiekunde aan de Universiteit in Utrecht. Verder doe ik aan windsurfen en ik zit dan ook bij een windsurfvereniging.
Thomas: Door de band heb ik nog maar weinig vrije tijd. Voordat ik in de band zat, had ik een eigen bedrijfje. Die heb ik nu nog steeds wel maar ik heb er steeds minder tijd voor. De band is nu mijn werk ook al voelt dat niet zo. Het is elke dag weer anders
Robin: Wij alle 3 maken deel uit van PONKERS, het comedy kanaal op Youtube (klik hier om naar het kanaal te gaan). We maken dus samen veel Filmpjes voor Ponkers. Verder hebben we ons eigen Youtube kanaal waar we ook veel filmpjes voor maken. Je kunt dus gerust zeggen dat filmen een van mijn hobby’s is.

Welke 4 woorden beschrijven jullie muziek het beste?
Uuhm… Hier moeten we even over nadenken… Er vindt een groot overleg plaats waarbij het toch wel heel moeilijk blijkt te zijn om precies op 4 woorden uit te komen
Doe maar: Nederlandstalig, pop-sound, meerstemmig, zelfgeschreven.

Kunnen we binnenkort een album verwachten?
We schrijven zelf al onze nummers en we zijn nu bezig met onze eerste single. We hebben nu verschillende liedjes die we allemaal aan het uitwerken zijn. 1 daarvan wordt onze 1e single. We hopen hierna nog meer singles uit te brengen en uiteindelijk komt er in de toekomst zeker een album.

@BillyUngerFever wil graag weten of de muziek die jullie maken ook de muziek is waar je zelf graag naar luistert?
Bart: Ja, ik luister veel Nederlandstalige muziek. Verder houd ik van gitaren en de singer-songwriter achtige muziek.
Robin: Ja, ik luister vooral veel naar Ed Sheeran en houd net als Bart ook van gitaren. Verder moet het liedje ergens over gaan en vind ik het mooi als er veel gevoel in zit.
 Thomas: Ja, maar ik luister ook veel naar andere muziek. Als ik op vrijdagavond uitga luister ik naar andere muziek dan op een luie zondag. Waar ik naar luister ligt aan mijn stemming. De andere jongens waren het er ook mee eens.

Als je op een onbewoond eiland zit en je moet een bekend iemand opeten om te overleven, wie zou het dan zijn?
Thomas: Pfff…. Een lekker iemand, want die is lekkerder om op te eten. Ik kies voor Ariana Grande. Ook al zit er niet zo veel vlees aan.
Bart
Robin: Ik kies voor iemand met meer vlees. Doe maar een heel dik iemand. Na lang overleg met ons heeft hij uiteindelijk gekozen. Doe dan maar Marc van der Linden. Maar dan zou ik niet alles op eten.
Bart: Doe mij maar een sumoworstelaar. Daar zit lekker veel vlees aan.

Hebben jullie ook bijnamen voor elkaar en zo ja, welke zijn dat?
Eigenlijk niet. Alleen Thomas noemen we meestal Thom/Tom/Tommie/Tommy/Thommy/Thommie Het is nog niet helemaal duidelijk hoe deze bijnaam geschreven wordt ;)

Als je een stoel was, wie mocht er dan op je zitten en wie niet?
Thomas: Ariana Grande wel en Marc van der Linden niet.
Robin: Madison Beer wel. Zij maakt leuke Youtube filmpjes. Wij verstonden hier eerst ‘met een Beer’
Bart: Ik ben een dierenstoel. Yoewie (de chihuahua aka mascotte van Zomaer) mag dus op mij zitten. Alle niet dieren dus niet. Tegen de andere jongens: Jullie mogen dus blijven staan.

Als je voor één dag iemand anders kan zijn, wie zou je dan willen zijn?
Bart: Mijn eerste gedachte zou John Mayer zijn maar ik kies nu voor Ed Sheeran. Hij speelt in grote zalen en dat is mijn grote droom.
Thomas: Ik zou iemand van One Direction willen zijn. Het maakt mij niet uit welke van de vijf.
Robin: Ik ben het eens met Thomas. Iemand van 5 Seconds of Summer lijkt me ook wel gaaf.

Wat is het eerste wat je ’s ochtends doet als je wakker wordt?
Bart: Als eerst doe ik mijn wekker uit. Dan doe ik mijn badjas aan, ga ik naar beneden en zet ik de grill aan voor een lekkere tosti. Zo kan de grill opwarmen terwijl ik aan het douchen ben.
Robin: Ik kan ’s ochtends altijd heel moeilijk uit mijn bed komen. Meestal kom ik pas twee uur nadat mijn wekker af is gegaan uit mijn bed dankzij de snoozeknop. Eigenlijk hadden ze de snoozeknop nooit uit mogen vinden. Het is de beste én de slechtste uitvinding ooit. Wij zijn het hier helemaal mee eens.
Thomas: Ik rol vanuit mijn bed zo de douche in. Zo word ik goed wakker. Als ik eerst de grill aan zou zetten zou het huis afbranden, want ik sta altijd minstens een half uur onder de douche.

Wat is je favoriete merk onderbroek?
Robin: Uhhh… Hier denk ik eigenlijk nooit zo over na. Ik koop meestal gewoon de goedkoopste. Meestal van de Action of de Hema. Het boeit me niet zo veel.
Thomas: Ik koop mijn onderbroeken bij de H&M.
Bart: Hetzelfde geldt voor mij. Ik koop mijn onderbroeken ook altijd bij de H&M.


Wie is er nog single?
We zijn allemaal nog single! (We like!)

Wat zoeken jullie in een meisje?
Op de achtergrond wordt geschreeuwd “Ze moet goed kunnen interviewen” Goede versiertruc jongens, jullie hebben ons nummer ;)
Bart: Ik val op lieve meisjes. Verder moet ze een goed gevoel voor humor hebben.
Robin: Ze moet avontuurlijk zijn. Ook moet ze zichzelf kunnen zijn en zich niet als iemand anders voor doen. Haar haarkleur maakt niet zo veel uit.
Thomas: Ze moet zelfverzekerd zijn en een goede uitstraling hebben. Ik vind los lang haar super mooi, daar heb ik echt een zwak voor. De kleur maakt me niet zoveel uit. Ook moet ik een goed, leuk gesprek met haar kunnen voeren. Het zou dus eigenlijk iedereen kunnen zijn.
 
V.l.n.r Robin. Bart en Thomas
Wat is de grootste blunder die jullie op het podium is overkomen?
Thomas: We hebben ooit het verkeerde couplet ingezet tijdens een optreden. Ook is Bart zijn gitaar een keer kapot gegaan tijdens een optreden.
Robin: Wij kunnen heel goed moppen vertellen dus dat hebben we toen maar gedaan. Bart was bezig zijn gitaar klaar te maken, maar omdat het tijdens een van de nummers was moesten wij het publiek dus een beetje vermaken. En aangezien Thomas en ik hele goeie moppen kunnen vertellen hebben wij zo’n vijf minuten moppen staan te vertellen en de boel een beetje aan elkaar gepraat.
Thomas: Het waren eigenlijk geen vijf minuten maar het voelde wel zo…
Bart: Op een gegeven moment heb ik de gitaar maar weggezet en hebben we een aantal nummers gespeeld zonder gitaar (met onze muziekbanden).

Welke nummers spelen jullie het liefst tijdens een optreden?
We spelen het liefst eigen nummers. Het gevoel dat je krijgt wanneer je het publiek mee hoort zingen met jou nummers is echt niet te beschrijven. Het geeft echt een super gevoel. We spelen ook graag “weg van mij”. Tijdens dit nummer vragen we het publiek of ze de lampjes van hun telefoon aan willen zetten en dat ziet er echt super gaaf uit vanaf het podium.

Wat zou je aan gisteren willen veranderen?
Haha, een beetje meer energie en een beetje minder hoofdpijn ;) We moeten hierbij natuurlijk niet vergeten dat het interview net na oud en nieuw was, en dat iedereen natuurlijk met een knal feest het nieuwe jaar in is gegaan

Als je iets kon veranderen aan het verleden, wat zou je dan veranderen?
Bart: Ik zou eerder op kamers gegaan zijn. Ik ben dit jaar op kamers gegaan maar als ik geweten had dat het zo leuk was, was ik veel eerder op kamers gegaan.
Thomas: Ik was altijd een hele rustige jongen. Halverwege de middelbare school veranderde dit en werd ik iets drukker. Ik deed dingen die ik zelf leuk vond om te doen en dat had ik al veel eerder moeten doen.

Waar zouden jullie nog een keer willen optreden?
Thomas: De Arena. Ja, de AmsterdamArena. Of de Ziggo Dome. Maar misschien kan het ook nog wel groter! Madison Square Garden of zoiets, maar een groot buitenfestival lijkt me ook wel super.
Robin:  Een Tv-show waar heeeel veel mensen naar kijken lijkt me ook wel super, zo iets als vrienden van Amstel Live.

Met wie zouden jullie nog wel eens willen optreden?
Robin: Nielson lijkt me wel tof. Hij heeft hele leuke liedjes.
Thomas: Nick & Simon
Bart: Chef Special lijkt me wel leuk. Of samen met een bekende DJ of rapper. Gewoon iemand die iets totaal anders doet dan dat wij doen. Bijvoorbeeld iemand zoals Gers Pardoel. Er klinkt instemmend gemompel van Thomas en Robin op de achtergrond.
Robin


Wat is iets dat bijna niemand van jullie weet?
Pff… Wat moeten we hier op antwoorden. We zien elkaar bijna elke dag en we weten alles van elkaar. En onze fans weten ook bijna alles al van ons. Ons hele leven staat op twitter! Maar als we dan toch iets moeten kiezen… hmm… Hier wordt druk overlegd
Thomas: Ik vind auto’s echt supervet. Ik heb zelf een Mazda MX5 Cabrio. Vroeger deed ik aan professioneel autoracen. Ik ben zelfs nog ‘rookie of the year’ geweest. Je kan dus wel zeggen dat ik best wel een beetje goed was.
Bart: Ik was toen ik op de basisschool zat net zo blond als Robin. Hierbij reageren Thomas en Robin verrast. Blijkbaar weten ze toch nog niet alles van elkaar ;)
Robin: Uhh… Ik zou het zo echt niet weten... Op de achtergrond word geroepen dat hij slecht in klussen is waar Robin het totaal niet mee eens is. Ik denk dat maar weinig mensen weten dat ik tijdens het douchen mijn muziek aan heb. Dan doe ik het douchegordijn dicht en sta ik keihard mee te zingen en te dansen.

De volgende vraag is van @SuusKaller, wie is het meest romantisch en waarom?
Bart. Ja, dat is Bart. Hij zit altijd op zijn gitaar te pingelen en dat vinden meisjes leuk toch? Ook is hij heel behulpzaam en kun je hem alles vertellen. Ook bereidt hij alle romantische dingen goed voor denk ik. Allemaal kaarsjes aandoen en rozenblaadjes  verspreiden zodat er een romantische sfeer ontstaat.

Ze vraagt zich ook nog af wat jullie lievelingskleur is?
Bart: Turquoise
Robin: Thomas en mijn lievelingskleur is bijna gelijk. Thomas zijn lievelingskleur is koraalrood. Mijn lievelingskleur is ook rood, maar het maakt niet uit of het lichtrood, donkerrood of bloedrood is. Rood is rood.
Thomas: Mijn lievelingskleur is zoals Robin al zei koraalrood. Maar dan wel iets meer naar rood toe en iets minder naar koraal.

@DutchRedHead vraagt hoeveel kinderen jullie willen hebben?
Bart: Meer dan 1. Ik denk dat het leuker is met broers/zussen. Het maximum is 3. Het liefst minder dan 3 en meer dan 1, dus ik denk 2 ;)
Thomas: Ik denk 2, maar misschien ook wel helemaal geen.
Robin: Ik wil pas later kinderen hebben. Ik wil nu eerst nog best veel dingen doen die ik als ik kinderen heb niet meer zou kunnen doen, zoals reizen bijvoorbeeld. Maar als ik kinderen neem wil ik er wel meer dan 1. Ik denk dat ik dan 2 wil, net als Bart.

Wat zouden jullie nog tegen je fans willen zeggen?
GELUKKIG NIEUW JAAR! We wensen jullie een heel mooi 2015. We zijn echt super blij met onze fans en we zijn ze ook echt super dankbaar. Het is niet in woorden uit te drukken hoe dankbaar we zijn misschien uit te drukken in een liedje? (a) We hopen natuurlijk dat er nog meer fans bij komen in 2015!

Ten slotte hebben we nog een aantal keuzevragen.
Utrecht of Groningen? Hier was helaas geen twijfel over mogelijk

Instagram of Twitter

Selfie of een gewone foto
Bart en Robin: Selfie.
Thomas
Thomas: Gewone foto, ik wil niet hetzelfde antwoord als Bart en Robin.

Nick & Simon of Ed Sheeran
Robin: Nick & Simon, ze zingen vooral Nederlandstalig en ik ben al best lang fan.
Thomas: Dit is echt onmogelijk. Doe dan toch maar Nick & Simon, zij zijn al langer een inspiratiebron voor me.
Bart: Ja, doe maar Nick & Simon.

Chantal Jansen of Gordon
Ook hier was geen twijfel over mogelijk

Zang of instrument
Robin: Zang.
Thomas: Instrument.
Bart: …….
Thomas en Robin: We willen nu een antwoord! 3,2,1…
Bart: Doe maar zang dan. Maar je stem is ook een instrument toch? ;)

Jij of ik?
Bart: Jij. JIJ is de titel van 1 van onze liedjes (misschien wel de 1e single…)
Thomas: Ik, maar ik ben niet egoïstisch hoor!
Robin: Wij ;)

Iphone of Samsung?
Met deze vraag hadden we toch wel een beetje een gevoelige snaar geraakt. Het bleek dat hier wel vaker over gesproken werd bij Zomaer. De antwoorden werden dan ook meteen geschreeuwd.
Thomas: Iphone!
Bart en Robin (in koor): Samsung!

CD’s of LP’s?
Thomas: Ik kies LP’s, ik vind ze wel cool.
Bart: Ik zeg CD’s, die zijn wat meer van mijn tijd. Vroeger luisterde ik wel altijd naar een Sesamstraat LP trouwens.
Robin: Ik zeg ook CD’s.

Zomer of winter?
Zomer. We gaan elk jaar met z’n drieën een weekje op wintersport maar dat weekje winter is ook wel lang genoeg. Tijdens de wintersport mag het koud zijn en mag er sneeuw zijn maar na die week mag het ook wel weer zomer worden!

Youtube of Spotify?
Thomas: Youtube,  
Bart: Spotify, ik luister bijna non-stop muziek vanaf Spotify
Robin: Spotify, en dan vooral de muziek. Maar de filmpjes op Youtube zijn ook grappig.

En de laatste vraag
Zomaer of gepland?
Altijd Zomaer! Dat maakt alles veel leuker.

Wauw, dit interview was echt superleuk! We hopen dat de boys snel naar Groningen komen voor een optreden. De jongens hebben ook een eigen fanclubsite, die gemaakt is door hun eigen fans (die ook wel Zomates worden genoemd). Klik hier om de site te bezoeken.
Voor nog meer Zomaer:
En dan nu nog snel een filmpje ter afsluiting!





Teenz4you (Romy & Naomi)

1 opmerking:

  1. aaaah wat een leuk interview zeg! Echt heel gaaf, ik kan me de auditie nog precies herinneren !

    BeantwoordenVerwijderen