International!

maandag 15 juli 2013

Dean Saunders, Jerry (Niet van Tom), Dylan, en...... BEREND!

Wie? Dean Saunders, Jerry, Dylan, en Berend (of Jan, wat jij wilt.)
Wat? Nacht van Winschoten.
Waar? Winschoten, Duh! 
Met wie? Macy, Sanne, en Margot. 
Waarom? Omdat het kan, YOLO!

De nacht van Winschoten dus. Als je nu denkt; Winschoten?! DAT KEN IK?!?!?! Ja, dat kan dondersgoed. Zie onderstaand filmpje.

Dat is dus Winschoten... Liever ken je het als het dorp/de stad waar elk jaar de nacht van Winschoten wordt gevierd. (De acht uur durende avond + nacht vol live-muziek) Leuk man! Nee echt, heel leuk. Vooral als je de line up van afgelopen vrijdag erbij pakt:
Dean Saunders, Staton, Heavy Light (Margot likes die band want ze zijn leuk, en de muziek ook.), The Wild Romance (De band waar ooit Herman Brood in speelde.) <--- Dat is voor 00:00 uur. Na middernacht stonden Nielson, Kensington, Mooi Wark (Liever heb ik het daar niet over want tsja, in de blote kont.) en de Kraaien op het hoofdpodium. Ik ga nu de cursieve letters uitzetten en een interview met Dean Saunders hieronder zetten. 

Hoppa, weg cursief! Samen met Macy en Sanne heb ik Dean Saunders  geinterviewd. (Ik krijg geen stipjes op de i :'( *huilt*)  Niet zomaar een interview, een interview in een knalgele snackbar met een prachtig aapje aan de muur! Ik zal het hele verhaal maar eens vertellen, want ik was te bang om op hem af te lopen. Dus Macy moest me aan mijn oren meetrekken. In de snackbar aangekomen barstten we los met de eerste vraag.

Wat vind je ervan dat je altijd wordt gezien als 'de broer van'?
Op Dean's gezicht verschijnt een grijns en hij zegt: "Geweldig! Nee echt, het is nu al drie jaar zo en Ben is mijn beste promoter. We zijn trouwens ook hele goede vrienden."

Als je voor een dag de baas van Nederland mag zijn, wat zou je veranderen en waarom?
"Ik zou meteen alle parkeerwachters ontslaan, en de flitspalen omhakken. En ik zou invoeren dat je overal zo hard mag rijden als je wil, net als in Duitsland."

Ik (Margot) twijfel even voordat ik de volgende vraag stel.

Is het leven als artiest echt Seks, Drugs en Rock 'n Roll?
Nee, nou ja, wel seks. Maar ik gebruik geen drugs en ik hou van Rock 'n Roll!

Margot: "Macy, heb jij nog een vraag?" Macy: "U zingt versch..." Dean: "Als je nog een keer U zegt...."

Je zingt verschillende genres; Nederlands, Engels en zelfs een keer Opera. Welk genre past het best bij je en waarom?
"Nederlandstalig, dat werkt het gezelligste. Mensen zingen dan sneller mee."

Inmiddels is je contract bij SBS afgelopen, hoe heb je deze overgang ervaren?
"Het was een verademing en ik heb meteen drie mensen ontslagen. Ik voel me een vrij vogeltje!"

Wat hoop je nog allemaal te bereiken in de toekomst?
"Ik wil sowieso nog tien jaar blijven doen wat ik nu doe, want ik heb een heel mooi leven. Verder heb ik een TV-programma gehad en dat vond ik heel leuk om te doen, presenteren. Dus ik wil meer op TV gaan presenteren."

Ben je zenuwachtig voor een optreden en heb je speciale rituelen voordat je begint?
"Ik ben altijd zenuwachtig, altijd. Ik sla trouwens een kruisje voor ieder optreden, en dat terwijl ik niet eens gelovig ben."

Dean kijkt naar mijn pen en zegt dan extra duidelijk: "Ik ben een tevreden mens."
Dan zijn we alweer aangekomen bij de laatste vraag. De laatste gewone vraag tenminste, want er komen nog keuzevragen.

Wat hoop je nog allemaal te bereiken in de toekomst?
"Ik wil sowieso nog tien jaar blijven doen wat ik nu doe, want ik heb een heel mooi leven. Verder heb ik een TV-programma gehad en dat vond ik heel leuk om te doen, presenteren. Dus ik wil meer op TV gaan presenteren."

De vragen zijn op, de keuzes niet. Zie hier:
                                                                            
Engeland of Nederland                                         


Solo of Band
Alcohol of Drugs
Stad of Dorp
Saus erop of Ernaast
Ochtend of Avond
TV of Radio
Rock of Hip-Hop
Halfvol of Halfleeg
Ja of Nee

We bedanken Dean voor zijn tijd, maken een toffe foto en gaan uit de snackbar. (We komen er later nog terug om de snackbarmeneer een visitekaartje van Teenz4You te brengen.)


 












Terwijl we over het marktplein lopen horen we Dean die z'n eerste nummer begint. Hij zwaait nog even naar ons en zingt dan. Mooi, vind ik. We maken even een sprong terug in de tijd. Er speelde een band, Heavy Light. Hun muziek klonk vanuit de snackbar vrij vreselijk, maar toen we voor het podium stonden was het een erg toffe band! De jongens waren leuk, en de muziek ook. Wij gingen ff een flitsinterview doen met Jerry en Dylan van Heavy Light.

Lekker Gespeeld?
Jerry: "Jahaaaaa"
Dylan: "Heeeeerlijk"

*Dylan had een heel zacht vestje aan.*

Wat vind je van Winschoten?
Jerry: "Gezellig"
Dylan: "Leuk, het is drukker dan ik had gedacht!"

Is je leven seks, drugs en Rock 'n Roll?
Jerry: "Nee" (Jerry is een man van weinig woorden.)
Dylan: "Twee ervan, de eerste niet, en Rock 'n Roll hoop ik wel."

Hoe zou je je stijl omschrijven?
Jerry: "Tussen Muse en Coldplay"
Dylan: "Progressieve melodieuze experimentele symfonische indie-rock" :) (Dat vind ik nou ook!)

Zie je, echt een flitsinterview. We gingen nog even een bandfoto maken. Omdat de zanger er niet was sta ik als figurant-zanger op de foto. Past er goed bij :) Dus: Als jullie ooit een zangeres nodig hebben, mag je me altijd bellen!


















Het werd 22:00 uur...en 23:00 uur... en dan eindelijk 00:00!!! Nielson betreed het podium. Ik had gedacht dat Nielson alleen met gitaar een (saaie) show zou doen. Niet dus! Het optreden van Nielson is een van de beste die ik ooit heb gezien! De singer-songwriter klanken van een gitarist zijn aangekleed met de muziek van een retegoeie band die ook nog leuk is om te zien! <3 <3 WAUW! (als ik sterren mag geven op een schaal van 1 - 10: ************. Alstublieft Nielson!

Wij wouden natuurlijk interviewen, maar Niels ging er meteen vandoor en koos het hazenpad. Zou ik ook doen. Toen gebeurde het meest vreemde interview dat ik ooit heb gedaan. Er liep een jongen voorbij die ik vaag herkende. Ik tik op zijn schouder. "Hoi, mag ik je wat vragen?"  Ik ga even over in een dialoog.

Jongen: woqewdjwajadoemaar
Margot: Macy!!!! stel een vraag, ik denk dat hij vast wel in een of andere band zit ofzo!
Macy: okeeokee uhmmmm in welke band zit je, Mooi Wark?
Jongen: eowqsmoqwoajaaa ik spweel al jaaaaaaaaaaaaaren in mooi wark, een eahwansdzjheeele goede bwand.
Macy: Oke
Macy: Hoe heet je eigenlijk?
Jongen: Berend
Margot: Oke, wat vond je van dit interview?
Jongen: Wat?! is diwewt eeen intervjieuw?
Margot: Ja, leuk he?

Vreemdste interview ever, want deze Berend kon niet uit zijn woorden komen!

Thuis aangekomen keek ik op tv het programma music-academy. Daar zag ik tot mijn verbazing Berend langskomen. Hij werd aangekondigd als Jan. Niet zomaar Jan, Jan van Kensington, de beste live-band van Nederland. Nou ja, ik heb Jan van Kensington ontmoet. 


<3 Margot (Teenz4You)


Ps. Dean heeft 'zijn' wereld voor me getekend.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten