International!

dinsdag 7 oktober 2014

Interview Jayh Jawson: "Ik doe veel, maar ga niet over lijken!"

Toen wij hoorden dat Jayh ging optreden in FOX (wat niet ver is van de plek waar ik woon) moesten wij daar natuurlijk heen!  We hebben nog geen interview met hem op de site staan dus dat was een goed excuus om zijn manager een mail te sturen, zo gezegd zo gedaan! En toen hadden we dus een interview gefixed met Jayh! Je kent Jayh Jawson vast wel van zijn grootste hit: Mooie Dag



of misschien ken je hem wel van dit lied, die hij samen heeft met The Partysquad : Helemaal naar de klote.

















Na een leuk avondje feesten, en na een geweldig optreden van Jayh, lopen wij (moe van het dansen) naar de zijkant van het podium. Wij waren niet de enige die daar heen gingen. Wat wij dus niet wisten was dat je met hem op de foto kon gaan ( wat wij toen natuurlijk ook ff gingen doen ;) ) de foto is binnen! ;) Daar zitten we dan, met z'n drieën op een pluizige, warme en zachte bank in zijn kleedkamer. Laat het interview maar beginnen. ;)





Wat vond je van je optreden hier in FOX?
Ik vond het heel leuk! We begonnen met een knaller, daarna ging het wat rustiger en toen werd het weer opgebouwd naar een knal! Het was een heerlijk feestje!


Vertel eens wat meer over je zelf.
Wat wil je weten? Zeg het maar ik kan heel veel vertellen namelijk. (ja doe maar haha -Red )

Ik ben Jayh, ben een zanger, 22 jaar oud en ik kom uit Amsterdam. Ik maak al vanaf mijn 11de muziek met het doel om dit te doen. Vandaag de dag kan dat gelukkig, wel 22 jaar later maar goed. Ik ben er nog steeds van aan het genieten.


Met wie zou je nog graag een keer willen samen werken?
Met Nielson denk ik. Dat lijkt me echt leuk, en ook wel een goede combinatie. (ja klopt -Red)


Wat zou je niet doen voor 1 miljoen euro?
Wat ik NIET zou doen?! (ja niet -Red) ….. korte stilte… weinig haha (vast wel iets -Red) ja genoeg hoor.. niet over lijken in ieder geval, dan verdien ik hem wel op een andere manier.


Welke liedjes zing je wel in je eigen huiskamer maar zou je nooit live zingen?
Eeuuuuuuuuhh…*vraagt zich af welke* Genoeg pop liedjes eigenlijk. Het is een moeilijke vraag, wat zing ik elke dag in me woonkamer? (ja gewoon iets wat je onder de douche zingt -Red)... *sings* When I met you in the summer....


Op welk nummer die je zelf hebt geschreven of waar je aan hebt meegewerkt ben je het trots?
Ook een hele goede vraag.. Jullie hebben wel goede vragen hoor (dankudanku -Red) dat is moeilijk, het is net als dat je tegen je kinderen gaat zeggen dat je van de een meer houdt dan van de ander. Nou kan dat met liedjes weer niet echt.. Ik ben toch wel heel trots op 'Mooie Dag'


Welke drie woorden beschrijving jou muziek het best?
Liefde, Gezelligheid en Eigenwijs.


Als je voor een dag de baas van Nederland mag zijn wat zou je dan veranderen?
Ik zou iets invoeren wat in Frankrijk al bestaat, daar zijn ze op de radio verplicht om 50% Franstalige muziek of in ieder geval muziek van eigen bodem te draaien. Dat zou ik in Nederland willen veranderen, dat we iets nationalistischer zouden worden onderling. Dat begint dan met alles wat uit Nederland komt gewoon voorrang te geven en niet iedere keer alle buitenlandse producten of muziek. We hebben alles hier dus eerst gewoon alle Nederlandse producten en dan pas de rest.


Welke muziek instrumenten bespeel je?
Basgitaar en Piano.


Waar zie je jezelf als artiest over tien jaar?
Hopelijk op een bankje met een sigaar, open haard, mooi huisje, kinderen en een lekkere lekkere ja.. een glas.. hoe noem je dat euh.. jenever ofzo, maar dat lust ik niet…. Cognac, gewoon een Cognacje, maar nog wel steeds aan het werk hoor! Maar dat ik dat gewoon kan doen.


Wat staat er bovenaan je bucketlist?
Ligt eraan.. als je mijn dagelijkse bucketlist bedoelt dan is het gewoon elke dag genieten ( Ja.. maar iets wat je heel graag nog wilt doen -Red) Parachute springen! Dat is echt één van de dingen die ik heel graag nog wil doen.


Wat is de grootste blunder die je is overkomen op het podium?
Struikelend het podium opkomen, maar niemand heeft dat ooit gezien. Een keer maakte ik een misstap en toen, tja hoe kan ik dit uitleggen, toen zakte ik weg, dat het publiek me niet meer kon zien. Ik stapte naar voren en toen in één keer was ik weg, en toen stapte ik er ineens weer op.. ja dat was wel mijn grootste blunder.


Stel je voor:  je bent een stoel, wie zou er dan op je mogen zitten en wie niet?
Hoe heet ze ook alweer ik heb vandaag nog een foto van haar gezien, euh euh euh euuh.. Ow My Gosh hoe heet ze ook alweer….. stilte……. HOE HEET ZE OOK ALWEER?! f**k, zij mag echt op mij komen zitten, nu gewoon, hoe heet ze nou?! (zelf heb ik echt geen idee over wie hij het heeft -Red) ze heeft altijd met latex enzo… Nederlandse vrouw.. hoe heet ze ook alweer (toen werd er door zijn eigen DJ een naam gemompeld die ik niet heb verstaan -Red ).. Lies euuh…jaa heel *piiiiiiep* … nou doe dan maar Scarlett Johansson.. zij is ook goed. :D


Wat zou je veranderen aan gisteren?
Echt helemaal niks (het was dus gewoon een mooie dag?-Red) ja gewoon relaxed, mooi weer ook, gewoon niets veranderen.


Wat zijn naast muziek maken nog meer je hobby's?
Sport. *winkwink* sport is de hobby die na muziek komt. (Wat voor soort sport bedoel je dan? -Red) Ik houd van boksen, kickboksen vind ik ook wel leuk. Ik ga maandag weer met boksen beginnen, na echt lang niks gedaan te hebben. Ik ga er ook echt tijd aan besteden.

Laatste vraag: Wie is je grootste idool?
Michael Jackson, R. Kelly en Phil Collins. Dat is wel een gedeelde eerste plek, die drie.


Dan hebben we nu nog een paar keuzes:
Zingen of rappen
blauw of geel
lief of knap
dialect of abn 

thee of koffie
hond of kat
gitaar of drums
dag of nacht
saus erop of saus ernaast
winnen of verliezen *altijd*
zomer of winter

GTST of NCIS

Meteen doen of uitstellen

Water of land

Limburg of Groningen   Ik ben gewoon heel eerlijk.

Aan het eind van het interview zegt Jayh : Jullie gaan wel Groningen opschrijven hé.. hahaha! Nee hoor gewoon eerlijk zijn, dat ben ik ook.

Dat is een wijze spreuk van Jayh : GEWOON EERLIJK ZIJN!
WAUW.. wat een super leuk interview was dit! We konden het natuurlijk niet laten om ff een selfie met hem te maken.
 
~Teenz4you~  (Sanne & Margot)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten