International!

donderdag 30 april 2015

De Selectie ~ Kiera Cass


Titel:
De Selectie
Auteur: Kiera Cass
Serie: Selection
Verschenen: Januari 2014
Pagina's: 268
Uitgever: van Goor

Cijfer: 10

Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Deelname biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te wedijveren om het hart van prins Maxon. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig kaste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour, avondjurken en mooie juwelen.

Maar voor America Singer is de selectie een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten om een felle strijd aan te gaan voor een kroon die ze niet wil. Maar dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

Ik kwam dit toevallig tegen in de boekenwinkel en ik was meteen benieuwd. Ik heb nog een poosje gewacht met kopen, want ik wou meteen kunnen beginnen met lezen. Ik heb nu eindelijk tijd om te lezen en ik besloot deel 1 en deel 2 van de Selection serie te bestellen. Ik heb het eerste deel, de Selectie, in één dag uitgelezen want wauw! Wat een geweldig boek is dit!

Het eerste deel van de serie gaat over America Singer, die per ongeluk terecht komt in de selectie, een wedstrijd waar 35 meisjes strijden om het hart van prins Maxon. Ze moet haar familie en haar geheime liefde achterlaten en woont zolang ze in de race is in het paleis. Alle pracht en praal is erg wennen voor America, die uit een arm gezin komt waar elk dubbeltje moest worden omgedraaid. America moet niks van de prins hebben en wil het liefst zo snel mogelijk naar huis. Maar na een aantal gesprekken met Maxon, blijkt hij toch niet zo vreselijk als ze gedacht had. Omdat haar hart al is verpand, besluit America een vriendschappelijke relatie met Maxon aan te gaan. Maxon geeft echter niet op en probeert America's hart te winnen.

Als je eenmaal aan dit boek begint kan je hem niet meer wegleggen. Je wilt weten of America toch verliefd wordt op Maxon en of ze in de selectie zal blijven. Ik herken mezelf een beetje in America en dit is misschien ook een van de redenen waarom ik het boek zo geweldig vond. America is anders dan de rest, is sarcastisch en heel dapper. Ze behandelt Maxon als een gewone jongen en niet als een prins. Ze zegt wat ze denkt en dit brengt haar soms in de problemen (*kuch* herkenbaar *kuch*).

Het boek gaat over liefde, macht en vriendschap. De manier waarop Kiera Cass deze onderwerpen met elkaar heeft vervlochten is echt perfect. Zo lees je een verhaal over liefde, maar tegelijkertijd lees je over de moeilijkheden waar het koningshuis mee te maken heeft, zoals rebellen die het paleis aanvallen en oorlogen. Je leert de karakters erg goed kennen, waardoor je echt meeleeft met zowel America als Maxon. Verder vind ik het erg leuk hoe alle meisjes die deelnemen aan de selectie van elkaar verschillen. Ik was erg blij dat ik het tweede deel ook meteen gekocht had, want toen ik het boek uit had moest ik weten hoe het verhaal verder zou gaan.

Kortom, ik ben razend enthousiast en dit boek is absoluut een aanrader! Ik moet je wel waarschuwen, als je eenmaal begint aan de serie heb je er een verslaving bij. Terwijl ik het boek las zag ik alle prachtige jurken voor me en ik hoopte dat de serie verfilmd zou worden. Guess what? Mijn wens gaat in vervulling, want Kiera Cass heeft op haar Twitter laten weten dat er een verfilming komt! Yes! Ik kan niet wachten!

De trailer bij het boek


Ga je de Selectie lezen?

♥Naomi





Geen opmerkingen:

Een reactie posten