International!

maandag 27 april 2015

Girl Online ~ Zoe Sugg

Titel: Girl Online
Auteur: Zoe Sugg
Verschenen: november 2014
Pagina's: 346
Uitgever: Penguin Books UK
Cijfer: 7


Penny has a secret.

Under the alias Girl Online, Penny blogs her hidden feelings about friendship, boys, her crazy family and the panic attacks that have begun to take over her life. When things go from bad to worse, her family whisks her away to New York, where she meets Noah: a gorgeous, guitar-strumming American. Suddenly Penny is falling in love - and capturing every moment of it on her blog.

But Noah has a secret too. One that threatens to ruin Penny's cover - and her closest friendship - forever.



Ik ben al een poosje fan van Zoe Sugg, beter bekend als youtuber Zoella. Toen ik hoorde dat ze een boek aan het schrijven was, was ik dan ook meteen erg benieuwd. Ik had de Engelse versie meteen gereserveerd op bol.com zodat ik hem meteen zou kunnen lezen zodra hij uit kwam.

Ik heb dus de Engelse versie gelezen omdat ik simpelweg niet wou wachten totdat er een Nederlandse vertaling zou zijn. Deze is er inmiddels wel, dus als je liever Nederlandse boeken leest is dit geen enkel probleem.

Het boek gaat over Penny, een 15 jarig meisje die op haar anonieme blog over alles wat haar bezig houdt schrijft. Dit doet ze onder de naam Girl Online en alleen haar beste vriend Elliot weet hiervan af. Met kerst gaat ze met haar ouders naar New York waar ze de knappe Noah ontmoet. Ze hebben een super leuke en romantische week samen, maar bij terugkomst komt Penny tot de ontdekking dat Noah iets belangrijks voor haar heeft verzwegen.

Ik vond het een leuk boek om te lezen, maar het verhaal is redelijk voorspelbaar. Ondanks dit blijf je maar lezen omdat de taal die wordt gebruikt erg simpel en modern is. Ik vind het erg bijzonder dat Zoe onderwerpen zoals paniekaanvallen heeft weten te verwerken in dit boek en hier ook tips voor geeft. Omdat ze hier zelf ook last van heeft, heeft ze dit goed kunnen verwerken in de karakters waardoor de karakters echter worden.

Persoonlijk vond ik het boek een af en toe een beetje kinderachtig, waardoor ik het niet echt een Young Adult boek vind. Het is meer een boek voor meiden rond de 14 jaar. Maar ondanks dit, heb ik het boek met veel plezier gelezen en had ik hem uit voor ik het door had.
Rumour has it dat er een deel 2 aan zit te komen! Deze ga ik zeker lezen, want ik kan niet wachten op meer avonturen van Penny!

In dit filmpje vertelt Zoella over haar boek Girl Online


Heb jij Girl Online al gelezen? Zo ja, wat vond je er van?

Naomi








Geen opmerkingen:

Een reactie posten