International!

zondag 10 mei 2015

Column: Ik heb wèl een bucketlist


Een tijdje geleden schreef Margot een post over haar bucketlist. Of beter gezegd over het niet hebben van een bucket list. (klik hier om haar post te lezen) Ik heb er wel een, wat niet erg verrassend is voor een lijstjesfreak. Ik heb er zelfs meerdere! Zo heb ik een "main" bucketlist, een concert bucketlist en een steden bucketlist. Ze staan netjes geschreven in één van mijn vele notitieboekjes. In deze post zal ik enkele dingen van mijn main bucketlist schrijven. Mijn lijst is te lang om helemaal op te schrijven (38 dingen), maar ik zal de belangrijkste dingen van een bucketlist aan jullie laten zien. Dingen die ik nog wil doen én dingen die ik al heb kunnen afstrepen.

 1. Een tattoo laten zetten
Dit wil ik echt al superlang, maar omdat het toch iets is wat voor altijd blijft zitten heb ik het nog niet gedaan. Ik weet ook al precies wat voor tattoo ik wil en waar ik hem dan ga laten zetten. Het wordt dan deze, maar dan op mijn pols. Ik heb geen idee wanneer ik eindelijk de moed heb verzameld om het ook daadwerkelijk te doen, maar dat ik een keer een tattoo laat zetten is een ding dat zeker is!




2. Meedoen aan de colour run
Dit lijkt me echt zo super gaaf! Voor iedereen die niet bekend is met het concept; je rent vijf kilometer terwijl je wordt bekogeld met verf. Eenmaal bij de finish aangekomen zie je er uit als een menselijke regenboog. Super gaaf toch? Helaas zijn de tickets altijd mega snel uitverkocht en het is meestal ver weg. Ik hoop dat ze snel naar Groningen komen, want dan ben ik zeker van de partij!

3. Een liedje opnemen in de studio
Dit is een van de dingen waar ik super trots op ben dat ik hem kan doorstrepen. Vorig jaar moest ik een module doen op school. Ik koos voor songwriting, want ik hou van muziek en het leek me super gaaf om een eigen nummer te schrijven. (Dit staat trouwens ook op mijn bucketlist en is dus ook al doorgestreept.) Aan het einde van de nummer mochten we ons zelfgeschreven nummer opnemen in een echte studio. Het was echt zo gaaf om te doen! Om eerlijk te zijn had ik niet gedacht dit ooit af te kunnen strepen van mijn bucketlist, maar het is toch gelukt! Zo zie je maar weer: never give up on your dreams!

4. Mijn vwo-diploma halen
Ik hoop dit punt op 11 juni van mijn lijst te kunnen strepen. Ik zit nu middenin de examentraining en de examenstress begint langzaam te komen. Van 11 tot 27 mei maak ik mijn examens en op 11 juni krijg ik te horen of ik geslaagd ben. Super spannend, want hier werk je zes jaar lang naar toe. Laat de examens maar komen, want ik ben er klaar voor!

5. Mijn rijbewijs halen
Deze hoop ik ook snel te kunnen afstrepen. Ik ben druk aan het rijlessen en ik moet zeggen dat het redelijk goed gaat. Ik had verwacht dat ik een ramp op de weg zou zijn, maar dit valt gelukkig reuze mee. Over een dikke maand heb ik mijn rijexamen en ik hoop dat ik hem in één keer haal. Mijn theorie-examen heb ik in de zomer al gehaald, dus daar hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer om te maken.

6. Gitaar leren spelen
Ik ben altijd al een muziekliefhebber geweest en ik wou dan ook super graag zelf muziek kunnen maken. De gitaar leek me wel wat. Ik kocht een goedkope gitaar bij de Lidl en ik kreeg gitaar lessen cadeau voor mijn verjaardag. Na een paar maanden les kreeg ik het jammer genoeg te druk om naar gitaarles te kunnen blijven gaan. Ik liet me niet uit het veld zijn en leerde dankzij youtube filmpjes verder gitaar spelen. Ik kan het nu redelijk goed, dus deze kan ook worden afgestreept.

7. Met dolfijnen zwemmen
Een echte cliché kan natuurlijk niet ontbreken op een bucketlist. Het lijkt me echt zo gaaf om dit een keer te doen! En dan het liefst op Curaçao natuurlijk ;)

8. Trouwen
Ik denk dat ieder meisje hier stiekem over droomt. Ik in ieder geval wel. Ik weet dan ook al precies hoe mijn droomjurk eruit ziet en welke bloemen er in mijn bruidsboeket zitten. Het lijkt me zo mooi om voor altijd met je soulmate verbonden te zijn. Oke, ik klink nu als een hopeloze romanticus.

9. One Direction ontmoeten
Oke, let's be honest. Dit gaat waarschijnlijk nooit gebeuren but a girl can dream right? Zoals jullie vast al weten ben ik stiekem best wel een Directioner. Dit moest ik er dan ook wel opzetten. Als iemand weet hoe ik dit kan bereiken, je weet me te vinden.

10. Paardrijden op het strand
Al vanaf dat ik een klein meisje ben vind ik paarden helemaal geweldig. Mijn grootste droom was dan ook om te galopperen over een strand. Het is nog steeds niets wat ik super graag een keer zou willen doen, dus vandaar dat hij op mijn bucketlist te vinden is.

Wat staat er op jouw bucketlist?

♥Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten