International!

dinsdag 5 mei 2015

Paper Towns ~ John Green

Titel: Paper Towns
Auteur: John Green
Verschenen: December 2013
Pagina's: 305
Uitgever: Bloomsbury Publishing UK
Cijfer: 9

The thing about Margo Roth Spiegelman is that really all I could ever do was let her talk, and then when she stopped talking encourage her to go on, due to the facts that 1. I was incontestably in love with her, and 2. she was absolutely unprecedented in every way, and 3. she never really asked me any questions.

Quentin Jacobsen has always loved Margo from afar. So when she climbs through his window to summon him on an all-night road trip of revenge he cannot help but follow. But the next morning Q turns up at school and Margo doesn't. She's left clues to her disappearance, like a trail of breadcrumbs for Q to follow.

And everything leads to one unavoidable question:

Who is the real Margo?

Na het lezen van The Fault In Our Stars van John Green, was ik zo enthousiast geworden dat ik al zijn boeken heb besteld. Ze staan al een tijdje in mijn kast omdat het ik super druk had met school waardoor ik geen tijd had om te lezen. Toen ik hoorde dat Paper Towns verfilmd zou worden, wou ik het boek zo snel mogelijk lezen want ik vind het leuker om het boek te lezen voordat ik de film kijk. Na mijn laatste tentamenweek had ik eindelijk tijd om dat boek te lezen. Ik had hoge verwachtingen van Paper Towns en die heeft dit awesome boek zeker waargemaakt!

Ik heb het boek in het Engels gelezen omdat ik vind dat het boek dan het best tot zijn recht komt. Je leest alles namelijk precies zoals de schrijver het boek heeft geschreven en zo kun je beter begrijpen hoe de schrijver bepaalde dingen bedoelt. De andere reden is dat de Engelse versies meestal goedkoper zijn dan de Nederlandse én het is natuurlijk goed om je Engels te verbeteren. ;)

Het boek gaat over Quentin die al jaren verliefd is op zijn buurmeisje Margo Roth Spiegelman, maar hij durfde nooit op haar af te stappen. Op een avond klimt Margo door Q's raam en neemt hem mee op een nachtelijk avontuur waarbij Margot wraak neemt op verschillende mensen. Q hoopt dat alles na dit avontuur anders zal zijn. Dit is het de volgende dag ook, maar niet op de manier die Q zich had voorgesteld. Margot is namelijk verdwenen en ze heeft aanwijzingen voor Quentin achtergelaten zodat hij haar kan vinden. Samen met zijn vrienden gaat hij opzoek naar Margot wat niet zo makkelijk blijkt te zijn als ze dachten.

John Green is vanaf nu officieel mijn favoriete schrijver. Zijn manier van schrijven is echt geweldig. De manier waarop de karakters beschreven worden zorgt ervoor dat je echt met ze meeleeft. Verder heb ik dit boek in één ruk uitgelezen. Ik kon gewoon niet stoppen met lezen. Ik moest en zou weten wat er met Margo was gebeurt en of ze haar zouden vinden. Ga dit boek alsjeblieft lezen, want je mist iets in je leven als je dat nog niet hebt gedaan.

Je kunt dus wel zeggen dat dit boek tot een van mijn favorieten behoort. Ik kan nu echt niet wachten tot de film te zien is. Cara Delevingne, mijn all time woman crush, speelt Margo waardoor ik nog meer uitkijk naar de film. Laat het maar snel juli worden!

De trailer van Paper Towns de film

Wat vind je van de boeken van John Green?

♥ Naomi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten