International!

zondag 11 mei 2014

bevrijdingsfestival Groningen 2014

afgelopen maandag 5 mei was het weer tijd om met z'n allen onze vrijheid te vieren. Dat kon je doen door bijvoorbeeld één van de vele bevrijdingsfestivals te bezoeken, en dat is precies wat ik ook heb gedaan! zoals de titel al zegt was ik op het bevrijdingsfestival in Groningen. 's ochtends vroeg was ik samen met een paar andere mensen al op weg in de bus naar Groningen. Want ja... wij wilden niks missen. Het festival begon officieel om 12 uur in de middag en rond die tijd waren wij daar ook. Dus wij lopen daar over het station onder een viaduct hup het stadspark in. Wij verwachten daar al een enorme drukte aan te treffen... maar dat was dus niet zo. Dat maakte niks uit het was lekker warm weer dus dat werd ff lekker chillen op het gras en luisteren naar de eerste band op de mainstage:
 
                                                                Orange Skyline
 

Ik dacht, oké leuk, leuk ''Orange skyline'' dat is wel een toffe naam voor een band, dus mijn verwachtingen waren best wel hoog. Toen begonnen ze te zingen.... nou...  laat ik het zo zeggen, het was niet helemaal mijn smaak. Misschien vinden jullie het wel helemaal ge-wel-dig. Of misschien ken je ze, net als ik niet (nou ja nu ken ik ze dus wel ;) ), luister dan een keer een liedje van ze, zoals deze met de naam ''Done''
 





Na ''Orange Skyline'' kwam een band met een wel heel vrolijke naam ''Mahala Rai Banda'' een super leuke vrolijke band met een grote trommel, 2 saxofoons, een trompet en zelfs een accordeon en weet ik veel wat nog meer! Ze waren echt vet swingend. Als je ze niet kent luister hier dan is naar dit was live tijdens het bevrijdingsfestival in Groningen.
 

Nog steeds is het zonnetje gezellig bij ons. En gaan wij even rond lopen door het Stadspark, maar niet al te lang want één van de (vind ik) beste acts van de dag komt er zo aan, net zagen we hem al overvliegen in een helikopter... Huh wát? Jaa een helikopter. Met daarin the one and only Douwe Bob! Hij is echt vet goed! Zo als je hebt kunnen lezen in een interview met Lucas Hamming is Douwe Bob ook nog  ''een lekker jong''. Een half uurtje heerlijke genieten van geweldige muziek. Je kunt hem kennen van het programma van Giel Beelen ''De beste singer song writer''. Wat hij won met het nummer ''Multicolored Angel''
 
 
En nu rennuuh, want op het ''Sena Talent Stage'' komt Jayh optreden. Dé Jayh van het lied ''een hele mooie dag'', ''helemaal naar de klote'' en nog veel meer andere songs. Maar dit is toch wel mijn favoriet van Jayh :  een hele mooie dag <3


 Na Jayh zien we weer een heli overvliegen... jawel! Douwe Bob, the boss is gone.
 
Na een tijd zitten op het gras krijg je toch wel last van je kont, dus het werd weer tijd om over het stadspark te lopen. en OMG zo ineens zijn er vet veel mensen bijgekomen en kun je bijna niet meer normaal ergens heen lopen of je zit al vast in een opstopping van mensen... maar, dat maakt niks uit gewoon vrolijk blijven en lekker meedoen met die opstopping! ondertussen ff wat lekker eten #friet en drinken. en hup back to the Mainstage. Wij wouden niks missen. Al helemaal niet Chet Faker!
Chet wie? Chet Faker, die je natuurlijk kent van dit lied : ''no diggity'' wat niet zijn eigen lied is, maar hij is met dit lied beroemd geworden.
 
 

Tijdens het relaxen in de zon horen we op de achtergrond ''Eli Paperboy Reed'' en ''Bo Saris'' om eerlijk te zijn heb ik daar niet veel van meegekregen.. oops! Van het volgende optreden op het ''Sena Talent Stage''  heb ik echt alles meegekregen, echt alles! Want daar om acht uur precies staat Groninger Kraantje Pappie! Hij trad op in een tent dus welk liedje ontbrak er sowieso niet... inderdaad het lied van hem (die ik echt awesome vind) ''Feesttent'' welkom in de feesttent, welkom op het aller leukste party van het  mensen welkom in de feesttent! klinkt het in de (haha) feesttent. en natuurlijk zing ook ik uit volle borst mee (nouja zingen.. het was meer melodieus schreeuwen).


De laatste bus die wij weer terug moesten nemen van Groningen naar huis vertrok best snel na Kraan zijn optreden, Dusss... rennen! het zag er vast vet gênant uit met de broeken half afgezakt rennen wij door Groningen, over het station waar we btw heel liefelijk worden aangemoedigd door een jongen die daar staat (thanks) dat gaf ons moed om door te gaan en te blijven rennen en rennen (jk). Buiten adem staan we voor het station de goede bus op te zoeken. Bijna hadden we de moed opgegeven (Hmm die jongen kon dus niet zo goed aanmoedigen ;) tot we daar de rest van de vrienden zagen staan, die ons dus op een of andere manier al rennend hebben ingehaald, pfieuw de bus was er nog niet maar Oh my.. er stond een mega grote groep mensen te wachten die ook allemaal met dezelfde bus moesten..Shit! dat wordt hem niet. Veel van die mensen (heel veel) proppen zich allemaal in die best kleine bus. Al lachend naar ons en de rest van de mensen die er niet in konden reden ze weg. HAHA maar toen kwam er een veel grotere bus die het kleine over gebleven groepje op kwam halen. Dat was mijn Bevrijdingsdag ik vond het echt super leuk #awesome #dope #zon
 

ik kan niet wachten op volgend jaar!



<3 Sanne (Teenz4you)
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten