International!

vrijdag 23 mei 2014

Only Seven Left: "We willen Lucas Hamming graag achter het behang plakken!"





Een tijdje geleden heb ik al eens een interview geplaatst met 1/4 deel van Only Seven Left. Cutie Bjørgen overleefde eerder het Teenz4You vragenvuur. Nu is het de beurt aan de hele band! Want ze gaan lekker! Iedere maand brengen ze een nieuw,catchy liedje uit met veel elektronische invloeden. Ze kunnen het niet laten om daarna ook een akoestische en een Pop-Punk versie uit te brengen. Misschien komt er dit jaar nog een tour van je vier leuke boyzzzz! Dit, en meer sexy antwoorden leed je in het interview!  


Jullie muziek is in korte tijd getransformeerd van rock-achtig naar catchy pop. Waarom hebben jullie die keuze gemaakt?
Bram: “Dat is niet echt een bewuste keuze. We maken al bijna 10 jaar de muziek die we zelf mooi vinden, en dat verandert soms. Als je naar de eerste ep luistert is dat akoestische pianopop, daarna zijn we ietsje richting de poppunk gegaan en nu hebben we wat meer elektronische invloeden. Dat is voor ons eigenlijk heel geleidelijk zo gegroeid, maar ik snap dat het voor sommige fans een grote stap lijkt.”

Als je op een eiland zou zitten zonder eten maar met BN’ers wie zou je dan als eerste opeten?
Bjørgen:  “Prem Radhakishun.”
Bram: “Jelte van Jett Rebel. Volgens mij heeft hij heel smakelijk bilvlees.”

Hinne: “Pino van Sesamstraat. Lekker veel vlees.”
Jochem: “Terror Jaap. Die is dik.”





 Zouden jullie ooit meedoen aan het songfestival als jullie ervoor worden gevraagd?
Hinne: “Ja, als we zelf een liedje mogen kiezen lijkt me dat wel leuk.”
Bram: “Sinds Anouk is het Songfestival ineens niet meer iets om je voor te schamen, lijkt het. Hoewel – als je naar de andere inzendingen kijkt is het toch een beetje een freakshow. Het lijkt me wel lollig om dat circus een keer mee te maken. Maar als je heel laag eindigt is dat niet zo goed voor je carriere haha!”


Hinne + Jochem. Je zit in een band met je broer (tje) zijn jullie nooit eens een keer helemaal zat van elkaar?
Hinne: “Nooit helemaal.”
Jochem: “Nee, eigenlijk juist sinds we samen in een band zitten niet meer.”


Bjorgen, als je moet kiezen tussen Only Seven Left of een solo wereldtournee, wat zou je dan kiezen?
Bjørgen: “Dat is moeilijk. Als ik de rest van OSL mee mag nemen als band, ga ik voor de solo-tournee.”


Bram, als je voor één dag in een andere band mag drummen, welke band is dat dan?
Bram: “Ik zou heel graag bij Robyn willen drummen. Lekker die dancebeats stampen.”

Als je een stoel zou zijn, wie mag er dan op je zitten en wie absoluut niet?
Bjørgen: “Alison Brie mag wel op me zitten. En  Jan-Jaap van der Wal niet, bah.
Bram: “Jett Rebel. En Justin Bieber. Tyler Oakly absoluut niet, ik vind hem vervelend.“
Hinne: “Jochem niet, want die laat vieze puffies. Verder vrijwel iedereen, daar ben ik tenslotte een stoel voor.”

Jochem: “Yvonne Coldeweijer absoluut wel. En Terror Jaap niet want die is fucking dik en ik heb hem toch al opgegeten.”


 Vinden jullie jezelf succesvol?
Bram: “Ik ben daar niet zo mee bezig. Het is natuurlijk wel heel gaaf dat we voor volle zalen staan en dat we vaak op MTV zijn, maar eigenlijk is ons belangrijkste doel dat we het tof hebben met elkaar. We waren bijvoorbeeld in Duitsland op tour dit jaar en soms speelden we voor vijf mensen, maar we hadden zoveel lol dat het eigenlijk niks uitmaakte.”
Bjørgen: “Ik vind het ook het belangrijkste om lol te hebben en mooie dingen te maken, maar als er niemand meer naar wil luisteren gaat de lol er wel een beetje vanaf natuurlijk. Ik vind dat we succes hebben omdat we een vaste groep fans hebben die ook nog steeds groeit.”



Wat wil je over tien jaar hebben bereikt?
Bjørgen: “Dan wil ik heel veel geld hebben verdiend met wat ik leuk vind. Muziek maken en slapen.”
Bram: “Ik wil gewoon veel mooie muziek maken en toffe shows doen. En ik hoop dat we over tien jaar in nog veel meer landen op mooie plekken hebben gespeeld.”
Jochem: “Dan wil ik een fucking chill kind hebben. En Hittegolf Hunk zijn geweest”
Hinne: “Ik wil gewoon gelukkig zijn.”


Wat betekenen jou tattoos voor je? (iedereen die tattoos heeft ;) )
Jochem: “Me alles. Ik moet er ook nog heel lang mee verder, dus.”
Bram: “Ik heb heeeel lang over m’n planeet nagedacht en voor mij staat ie wel voor een leuke periode in m’n leven. Goeie herinneringen!”


Wanneer komt er een nieuw album/tour/optredens?
Bjørgen: “Als het allemaal lukt gaan we eind dit jaar weer een tour doen. En we brengen sinds januari iedere maand een liedje uit. Wellicht gaan we die nog bundelen op een album. Zodra we iets weten, lees je het op onze site!”


 Wat zou je veranderen aan gisteren?
Bram: “We zitten vandaag in de studio en ik had wat eerder naar bed moeten gaan.”
Bjørgen: “Ik had liever een andere maaltijdsalade willen eten.”
Hinne: “Ik zou me minder druk maken over onbelangrijke dingen.”
Jochem: “Ik zou één potje FIFA minder hebben gespeeld en iets meer hebben opgeruimd.”


Wat doe je als eerste als je ’s ochtends opstaat?
Jochem: “Telefoon van vliegtuigmodus afhalen en m’n Twittertimeline lezen.”
Bram: “M’n telefoon checken. Whatsapp, mail, Twitter, Timehop…”
Bjørgen: “Douchen.”
Hinne: “Ik draai me nog even om en doe m’n ogen weer dicht.”


Is er iemand die je graag achter het behang zou willen plakken?
In koor: “Lucas Hamming.”


Als jullie niet met elkaar een band zouden zijn, wie zouden er dan in je band spelen?
Bjørgen: “Misschien de boys van Mondae.”
Hinne: “Pim van de Dirty Daddies. En met Rik van Wort van Jett Rebel. En Roderick.”
Bram: “Jelte Tuinstra op zang en toetsen. Robin Faas op drums. Abel de Beer op bas. En ik zelf op zang. Lekker geen gitaristen.”
Jochem: “Hubrecht van Destine. Roald Jansen van Set Vexy. Gert-Jan van Aalst mag schreeuwen. En Yvonne Coldeweijer.”


Met wie wil je graag een keer samenwerken?
Bram: “Dave Grohl. En Robyn. En One Direction.”
Bjørgen: “Met Jared Leto. En Tyler Glenn van Neon Trees.”
Hinne: “Met de zanger van Maroon 5.”

Jochem: “John Mayer.”


Is er nog iets wat jullie graag met Teenz4You willen delen? (Nieuwtjes, leuke feitjes, nog onbekende albumreleases???)
Bram: “We zitten nú in de studio voor ons vijfde nieuwe liedje dit jaar. Op dit moment heet ‘ie ‘Winner’ en het is een zomerse track met veel eighties-invloeden en een lekker autorij-ritme. Als het lukt komt ‘ie volgende week al uit!
”  (Oké, misschien was ik een beetje laat met plaatsen... :') -Red )


 Behalve muziek, doen de boys van Only Seven Left ook challenges. En ik vind ze vrij tof! Daarom hier een filmpje van de cinnamon challenge!   
En hier een filmpje van de wasknijper challenge. :) 


Om het af te maken is hier nog een van de tofste nummers van Only Seven Left (tot nu toe)



Kan jij nou, net als ik, geen genoeg krijgen van Only Seven Left en hun muziek?? Kijk dan eens op hun site:

www.onlysevenleft.nl

of facebook: https://www.facebook.com/OnlySevenLeft

of Twitter: @onlysevenleft


<3 Margot (Teenz4You) 

Ps. Je kan op www.teenz4you.blogspot.com heel makkelijk via buttons de blog delen, lekker je mening geven over artikelen en de twitterfeed lezen! Zo hoef je niet van de site af om onze social media te lezen! En als je er dan toch bent, mag je best ook onze facebook-pagina liken. Daar staat ook een dingetje van op de blog!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten