International!

maandag 3 juni 2013

Column: Sure?

Iedereen is onzeker. Iedereen. Zo heb ik net tien keer het onderwerp van mijn column veranderd omdat ik dacht dat niemand het zou lezen. En heb ik vanochtend drie keer een ander shirtje aangetrokken omdat ik vond dat de eerste en de tweede niet mooi stonden bij de broek die ik aan had. En ik heb gisteravond extra gechecked of ik mijn wekker wel had gezet. 

Best grappig eigenlijk, dat wie de meest zelfverzekerde meiden en jongens lijken zelf meestal een uur voor de spiegel staan om zeker te weten dat ze er piekfijn uitzien. En dat de verlegen exemplaren meestal in een paar minuten klaar zijn om naar school te gaan, zonder al te veel make-up, en gekleed in basics, zodat er niets is wat anderen lelijk zouden kunnen vinden, of wat zou kunnen opvallen. 

Diezelfde meiden die maar een paar minuten per dag voor de spiegel staan, hebben meestal de wildste dromen. Ze hebben de grootste ambities, en willen het meeste bereiken. Maar ze doen het vaak niet, omdat ze denken dat anderen ze raar vinden. Of dat ze opvallen. Weet je wat ik doe om onzekerheid te bestrijden?   Ik denk dan gewoon dat iedereen hetzelfde is als ik. Dat iedereen met diezelfde onzekerheid voor de spiegel staat en dat niemand zich wat aantrekt van wat ik aanheb. Als je dat denkt, hoef je niet meer aan jezelf te twijfelen. 

Tot slot: je mag best een keer onzeker zijn, maar bedenk je dat iedereen wel eens onzeker is!


<3 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten