International!

woensdag 28 augustus 2013

Ralf: 'Ik liet ooit mijn microfoon vallen tijdens een optreden'

Het is interviewtijd! Het slachtoffer is Ralf Mackenbach. Je kent hem van het Junior Songfestival van vier jaar geleden. Hij heeft in de tussentijd niet stilgezeten, hij doet mee aan verschillende tv-programma's en is actief als stemacteur. Verder heeft hij drie albums uitgebracht en gaat hij nog gewoon naar school. 

Vrijdag 23 augustus, 18:00 uur. 
Ik type het telefoonnummer in, piieeeep....  piiieeeeep.... piieeeeeeep.... 'Hallo met Ralf.' Het is mijn eerste interview via de telefoon, dus ik heb eerst geen idee wat ik moet zeggen. 'Hoi, met Margot van Teenz4You!' dan maar. 'T is tenminste duidelijk. De laptop loopt vast. Karma, niks aan te doen. Dan maar old school met pen en papier. Ik begin met een vraag van een fan.

Deze vraag heeft @femke498 naar ons gestuurd:
Wat vind je leuker om te krijgen van een fan, een gekocht cadeautje of een zelfgemaakt cadeautje?
'Dat hangt af van het cadeautje, maar als ik een antwoord moet geven denk ik toch een zelfgemaakt cadeautje, want daar zit meer moeite in.' (En meer liefde. -Red.)

Je muziekstijl is nogal veranderd na het Junior Songfestival, was dat een bewuste keuze of is je stijl met je meegegroeid? 
'Das een goeie, ik denk dat het tweede, ik word zelf ouder en dan is het best logisch dat je muziekstijl veranderd.'

Met welke artiest zou je graag nog eens willen optreden? 
'Qua muziek kies ik voor Daft Punk, maar dat nummer van Robin Thicke (Blurred Lines. -Red.) vind ik ook heel vet.'


Heb je tips voor meiden die zelf liedjes willen schrijven?
'Uuuuuuhhmmm.... Wat voor mij altijd werkt is vooraf te bedenken wat het onderwerp van je liedje wordt. Probeer een doel te stellen, dat maakt het voor mij makkelijker.'


Op welke van je liedjes ben je het meest trots? 
'Op dit moment is dat denk ik mijn nieuwe single "Disco Dude" die op 7 september uitkomt. Deze single is heel anders dan mijn eerdere singles.'


Heb je wel eens een giga blunder gemaakt op het podium? 
'Ja, ik heb een keer mijn microfoon laten vallen tijdens een optreden, gelukkig was een fan zo aardig om hem terug te geven.'


Wat wil je over tien jaar hebben bereikt?
'Dat is moeilijk, ik moet dit jaar een keuze maken (Ralf zit in VWO6. -Red.) of ik een opleiding tot artiest wil of niet. Maar als het op muziek aankomt wil ik over tien jaar nog veel optreden.'


Wat zijn de grootste verschillen tussen jou leven en het leven van een 17-jarige zonder zangcarrière?
'Ik zeg altijd: als beroep ben ik scholier en artiest is mijn bijbaantje. Ik ben naar verhouding net zolang bezig met artiest zijn als andere 17-jarigen met hun bijbaantje.'

Als je voor een dag onzichtbaar zou zijn, wat zou je dan doen?
'Ik zou denk ik alle cliché dingen doen, zoals kijken in de meidenkleedkamer. Ik ben erg geïnteresseerd in hoe mensen zijn als ze alleen zijn. Ik zou ook even bij m'n beste vriend gaan kijken. :)'

Wat is je best bewaarde geheim?
' Jahaaa, dat is natuurlijk geheim. Ik moet iets noemen hè? Moeilijk, want ik ben best open. -10 minuten later...- Volgens mij weten weinig mensen dat ik wakeboard, of dat ik in 2009 derde ben geworden op het NJK schermen.

Welke drie dingen kan je niet missen op vakantie?
'Gezelschap, badkamerspullen en een bed.'

Wat is je beste flirttip/openingszin?
'Ik ben niet zo goed in die dingen. Meestal zeg ik gewoon: Hey, alles goed?'

Stel; je zit op een eiland zonder eten, maar met bekende mensen. Wie zou je als eerste opeten en waarom?
'Uhmm, wie zou het best smaken op de gril? Ik denk Paul de Leeuw, daar kunnen veel mensen van mee-eten.

K-k-k-keuzevragen!
Zingen - Dansen --> 'Ik probeer die keuze nou al drie jaar te maken, en het is nog niet gelukt.'
Ochtend - Avond  
CD - LP
Thee - Koffie
Lui - Actief
Kane - Di-rect
B-Brave - Mainstreet
One Direction - The Wanted
Reggae - R&B
Koning Willem - Premier Rutte
Alcohol - Sigaretten
TV - Radio optreden
Parijs - Londen

                                                                       <3 Margot (Teenz4You)

Ps. Ik heb een leuk extraatje voor jullie! Ben je fan van Ralf of vind je hem leuk na het lezen van het interview? Mail dan ff naar teenz4you@outlook.com , of reageer onder het interview. Dan stuur ik je een exclusieve fancard met handtekening! (ze worden eigenlijk pas vanaf 7 september uitgedeeld.) 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten