International!

woensdag 27 november 2013

Midnight Memories

Maandag is dan eindelijk het nieuwe album van One Direction uitgekomen. Vorige week was het al uitgelekt, dus deze week heb ik al naar hartenlust kunnen luisteren om nu voor jullie een recensie te schrijven.

Midnight Memories is anders dan de vorige twee albums. Hij heeft meer punk, meer gitaren en meer power. Op een paar nummers na dan. Het nummer You & I is naar mijn mening te traag voor One Direction. Op Midnight Memories staan veel verschillende nummers. Een paar dingen vallen mij op:

'Don't Forget Where You Belong' klinkt als Gavin Degraw, met een grote rol voor de piano.
'Right Now' heeft de sound van The Script, door de hoge noten van Zayn Malik. 
'Through The Dark' lijkt op Mumford and Sons door de banjo-achtige gitaar (moet je goed luisteren).
'Little Black Dress' heeft een begin dat Mooi Wark ook had kunnen schrijven (dat is niet negatief bedoelt.)
'Something Great' heeft de Coldplay piano! I LOVE COLDPLAY! 
De eerste regel van 'Little White Lies' lijkt op Queen. Alleen het allereerste stukje!
En guess what?! Het liedje 'Better Than Words' klinkt als ONE DIRECTION! 

Toch nog een beetje One Direction op het album... Ik vind het heerlijk dat het album niet Take Me Home 2.0 is geworden, maar lekker anders is. En dat ook de iets oudere meiden de muziek van One Direction gaan luisteren.
















Ps. even een tip van mij: Kopen die shit! Het is een heerlijk album om te luisteren. En op 24 en 25 juni kan je deze heerlijke snoepjes gaan bekijken in de Amsterdam Arena. (pfjiew, gelukkig had ik nog niet gepubliceerd want ik had eerst geschreven dat 1D in de HMH staat. O_O ) Ennnnnnnn.... volgens mij *dit zeg ik heeeeel voorzichtig* zijn er nog kaartjes te krijgen.

<3 Teenz4You

1 opmerking:

  1. Better than words is zooooo mooi! En als je goed naar de tekst kijkt zie je dat de tekst bestaat uit titels van andere nummers, AWESOME!!!!! <3

    BeantwoordenVerwijderen