International!

maandag 11 november 2013

MTV EMA 2013; de winnaars

Het is 19:45 uur. Nog een kwartier en dan begint de grote 'Red Carpet' show van de MTV EMA's 2013. Ik heb gehoord dat de rode loper niet rood is en dat Little Mix niet aanwezig is. En wat ik nog meer weet: Ik ben er ook niet. Ik zit in de huiskamer een live blog te typen vanachter mijn oranje mini-laptop. Ondertussen op MTV: Mc Red Foo in zijn galaxy ondergoed.

Op Twitter stromen langzaam de foto's binnen van het top secret podium. Het is rond. In elk geval Ruud Veltkamp, RTL boulevard, Hitkrant, en Meiden Magazine zijn erbij. Volgens mij hebben Hitkrant en Meiden Magazine één verslaggever naar de Ziggo Dome gestuurd, aangezien de foto's van beide tijdschriften precies hetzelfde zijn. Stiekem heeft Teenz4You ook een verslaggeefster in de zaal. Zij gaat voor ons een verslag maken. Ik ook, maar ik ben niet in de zaal. Ik zit gewoon voor de televisie.

Precies om 20:00 uur begint de Red Carpet show. En inderdaad, de rode loper is niet rood, maar heeft iets weg van een zwarte spiegel. Red Foo heeft net zijn shuffle-twerk skills laten zien. Voor wie Red Foo niet kent: hij is van LMFAO die je waarschijnlijk kent van de hit "I'm Sexy and i know it". Imagine Dragons is een hotte band op dit moment. Je kent ze uiteraard van 'On top of the world.' zij hebben net verteld dat hun naam eigenlijk een anagram is. Maar van wat? Dat gaan ze niet vertellen.

En totaly MTV- style is er na 12 minuten al een reclame. Ik vind sommige reclames prachtig, maar om tussen de uitzending van de EMA's reclame uit te zenden over de EMA's vind ik best wel overdreven. Een voordeeltje, de reclames  duren niet zo lang.

Miley Cyrus is gespot op de rode/grijze/glimmende/zwarte/spiegelende loper. De MTV-award voor Best-look is zojuist uitgereikt door Ellie Goulding. De award is gewonnen door de fabulous Harry Styles! OHNOO! Een groen scherm komt eventjes opdagen. Heel even dacht ik dat de publieke omroep weer iets aan het testen was. De bandleden van 30 seconds to mars zijn erg veranderd sinds de vorige keer dat ik ze zag. Lees: Achterovergekamd haar, vreemde gewaden. Het verdient geen schoonheidsprijs. Maar Afrojack, wauw, that's looking good! Zonnebril, petje, grijs en zwart. Hij ziet er casual maar classy uit.

Er verschijnt iets onder in beeld: Next up Miley Cyrus! OMGOMGOMGOMFGOMFG Miley! Ik vind haar al awesome sinds Hannah Montana. Ik ben erg benieuwd naar haar kleding. En daar is ze! Ze draagt een jurk met gezichten, en gouden kettingen. Dat vind ik jammer, want de sieraden matchen niet helemaal met haar jurk. Maar de jurk vind ik heel gaaf!

Dan nu: WHAT DOES THE FOX SAY! Dat vind ik het meest geweldige liedje van de eeuw. Vooral omdat serieus niemand weet welk geluid een vos maakt. Ze geven een spetterend optreden weg op de rode/grijze/glimmende/zwarte/spiegelende loper. Geloof mij: Ylvis is de nieuwe Psy!

#enalweerreclame

Katy Perry draagt een grijs-glimmende jurk en een bloemetjeshaarband. Erg schattig, maar is het awardshow proof? Het valt mij op dat Justin Bieber en Justin Timberlake al twee keer voor dezelfde award zijn genomineerd. Ik stel me voor dat ze dan roepen: De award gaat naar.. JUSTIN en dat er dan twee Justins het podium oprennen en dat ze dan één van de Justinnen huilend het podium af moeten gooien.

Ohjee, ik heb al acht alinea's en de echte awardshow moet nog beginnen. Waarschijnlijk wordt dit artikel dan bijna een boek. het is nog negen minuten tot de échte EMA's van start gaan. Wat?! De award voor biggest fans gaat naar Tokio Hotel? Hmmm, dat vind ik jammer. Maar toch, Tokio Hotel: Gefeliciteerd!

Één minuut na acht uur begint het. Miley Cyrus opent de show samen met een heel kleine vrouw. Robin Thicke zingt Blurred Lines met een horde naakte vrouwen.

De eerste award van de avond gaat naar Bruno Mars voor zijn nummer Locked out of Heaven! <3

Katy Perry begint haar optreden als een vlechtje, en eindigt als een gouden glitterengeltje. Ze zingt haar nieuwste nummer Unconditionally.
Tsja, wat ik hiervan moet vinden... Eminem wint de award voor best Hip Hop. Naar mijn mening rapt hij niet, maar schreeuwt hij alleen maar. Nou ja, blijkbaar stemmen er genoeg mensen op hem voor een MTV award. Ik knipper even met mijn ogen en de award voor Best Alternative is al uitgereikt aan Thirty Seconds to Mars! Deze band verdient 'em wel. Ik kende ze eerst vooral van 'Closer to the edge', maar sinds augustus heeft de band erg toffe nummers gemaakt!

Kings of Leon beginnen hun optreden in een soort gevangenis/kooi met tralies. Het liedje dat ze zingen heeft iets weg van Mooi Wark, maar dan anders. Of Use Somebody 2.0 wat jij wilt.

Uhhm, ik moet nu even iets opbiechten. Om 22.00 uur heb ik het opgegeven,  ik was de reclames zat en ben gaan slapen. Dat heeft als gevolg dat ik niet als uitslagen heb gezien. :) Het is best een leuke cliffhanger, want er komt nog een artikel van iemand die erbij was! Daarin zullen zeker weten de andere winnaars staan.

Ik ga vanavond een column schrijven, en ik ben bezig met een paar interviews.  Er komen dus veel nieuwe dingen aan!

<3 Teenz4You

Geen opmerkingen:

Een reactie posten