International!

zaterdag 30 november 2013

Column; no name, no face, no picture

Ik weet niet hoe ik deze column moet beginnen. Geen idee wat een goede openingszin is. Ik heb namelijk een verhaal gehoord dat best heftig is. Het ging over een foto, en niet een gewone foto. Een van het soort dat verliefde meiden soms naar hun vriendjes appen. Zonder kleding. Vaak gaat de verliefdheid over en verspreidt de jongen in kwestie de foto illegaal in zijn vriendenkring. Die vrienden sturen dan de foto door naar hun vrienden. Stel nou dat de jongen 4 vrienden heeft. Die sturen elk de foto door naar 4 vrienden, en die vrienden sturen de foto weer door naar 4 andere vrienden. Hoeveel mensen hebben die foto dan al? Nou: 1+4+(4x4)+(16x4)=85. Dat kan al in 5 minuten gebeurt zijn. En je kan zelf wel verder rekenen hoe lang het duurt voordat de hele school die foto in zijn/haar WhatsApp-inbox heeft.

Het verhaal dat ik vandaag hoorde is iets anders. In dat verhaal is de foto namelijk niet echt, maar gefotoshopt. Dat is extra laf. Lekker 'anoniem' een foto doorsturen via WhatsApp. Ik begrijp het niet. Gewoon niet. De persoon waar het over gaat ken ik niet. Wel wordt ze heel erg gepest omdat er een fake foto van haar rondgaat. Vooral het idee dat er in de pauze dus iemand bij mij in de kantine zit die dat soort foto's rondstuurt. Walgelijk, gruwelijk, en bovenal verschrikkelijk laf. 

Wat ik nog het allerergst vind, is dat die meid zo ontzettend gepest wordt. Het is zo erg dat ze heeft geprobeerd zichzelf van het leven te beroven. Je hoort het de laatste tijd veel vaker. Jammer genoeg. Het enige wat ik jullie eigenlijk wil vertellen is: stuur nooit, maar dan ook nooit naaktfoto's van jezelf naar je vriendje. Hoe leuk hij ook is.

Ps. Dit is een tijd geleden gebeurt, ik kon het alleen niet eerder posten.

<3 Teenz4You

Geen opmerkingen:

Een reactie posten