International!

woensdag 16 oktober 2013

Juweeltjes in een melodie

Hoii!

Deze keer iets anders, een muziekblogje. De laatste tijd heb ik op YouTube heel veel leuke nieuwe zangers en zangeressen ontdekt die ik heel graag met jullie wil delen. Maar ook de 'gewone' top40 liedjes zijn stiekem heuse meesterwerkjes.


Neem nou deze van Stromae (Maestro, maar dan andersom.)  Papaoutai kan je vast wel meezingen. Nou ja zingen? De klanken faken met je stembanden, want deze maestro zingt in het Frans. Het liedje Papaoutai zit vol met muziek. Je hoort de eerste laag, met zang en drums enzo. Maar als je luistert, dan valt mij op dat de gitaar heel schattig op de achtergrond telkens een melodietje speelt.





(Ennee, vind jij stiekem dat die gitaar op het einde ook een beetje vals? Ik twijfel tussen vals en artistiek.)











Next, het nieuwe nummer 'Mannenharten van Nielson en Bløf. Ik vind 'em leuk. En dan vooral die tekst, zo herkenbaar! Luister zelf maar eens, dan begrijp je wat ik bedoel. 






Vers van de pers nieuw! Dit nummer van The Fray is gisteren (!) uitgekomen, en past zo onder een Ikea - reclame. Niet dat dat hem minder mooi maakt, maar je ziet de zweedse meubels al helemaal voor je.







Hier ben ik helemaal verliefd op. Bastille. Waarschijnlijk ken je ze al van hun hit Pompeii van vorig jaar. Dit jaar zijn ze weer helemaal terug met een nieuwe single, 'Things we lost in the fire'. Met die leuke trommel en die hele toffe stem! WAUW <3_<3








Bij dit liedje zou ik alleen de audio-versie luisteren, en dan de officiële audio-versie. Ik heb vanmiddag namelijk een paar live clipjes bekeken en auww, das jammer. Daarom raad ik deze versie aan. Die is prachtig! <3






5SOS, klinkt dat bekend? Niet? Luister dan even naar dit catchy nummer. Try Hard.







Smeltsmelt. Ik houd van The Wanted. En tsja, als Nathan en Ariana dan samen een duet opnemen dan smelt ik vanbinnen. Zij zijn een dreamcouple en ook qua stem passen ze per-fect bij elkaar. Luister maar eens naar 'almost is never enough'.







<3 Teenz4You

Geen opmerkingen:

Een reactie posten