International!

maandag 2 februari 2015

Art Rooijakkers is altijd de mol


Beste makers van Wie is de Mol?, 
Hoe moeilijk willen jullie het maken? Het program is geweldig, de kandidaten zijn leuk en de mol is onzichtbaar. Precies zoals het moet, maar dat maakt mijn moltheorie nogal euuhm, onbegrijpelijk. Want Art vind ik elk jaar weer de meest verdachte persoon die er op de aarde rondloopt. En ach, Pieter Derks, hij vergat dat je als mol jezelf niet naar huis moet sturen...
Als trouwe kijker van Wie is de Mol? zat ik donderdagavond braaf klaar voor de TV. Een halfuur te vroeg, geen idee waarom. Het grote mollen begon al bij het achtuurjournaal. Rik van de Westelaken kon het niet laten en liet het journaal kapot gaan. Tenminste, dat was mijn eerste gedachte. Rik, hulde voor deze molactie, nu ben je heel erg verdacht.

Ik zat dus op donderdagavond op m'n bed, te wachten op Wie is de Mol. Na twee uur vol omstandigheden, nepwapens, enge beelden van politieacties, Tweets over terrorisme, en gluren op de facebookpagina van ene Tarik Z. had ik nog steeds geen seconde Wie is de Mol gezien op TV. De stress nam toe bij alle Molloten over de wereld. Bijna had ik me als een burrito in m'n dekens gerold om te huilen om het feit dat Rik té hard aan het mollen was met deze actie. Bijna. Want de live- uitzending van de NOS was aandoenlijk om naar te kijken.

De NOS studio is altijd zo perfect. Keurig gevuld met één presentator in netjes gestreken pak en nooit een foutje te bespeuren. Maar deze keer.... Een studio met een nieuwslezer, Twan Huys én een verslaggever?! Duidelijk nog erg geschrokken van wat er die avond allemaal was gebeurt. Ik vond het zo schattig dat ik ben blijven kijken. Verder was ik ontzettend opgelucht dat deze man/jongen geen enge dingen had gedaan. Maar de vraag bleef: Wat gaat er gebeuren met Wie is de Mol?

Er waren twee opties, de aflevering is door de mol weggemold en het zal voor iedereen een raadsel blijven wat er in aflevering 5 gebeurde. Óf, er is geen paniek en de aflevering wordt een dag later uitgezonden. Dat laatste gebeurde.

Poging twee. Op vrijdag zat ik weer voor de TV. Samen met een Nintendo DS en Mario Kart om verveling tijdens "omstandigheden" te voorkomen. Opluchting heerst als Art vertelt dat je mee kan spelen op de app. Pfieuw! Geen omstandigheden deze keer! Ook de intro tune gaat volgens planning. Iedere week zoek ik naar verborgen hints in de intro, maar ik vind ze nooit. NOOIT! Wat ik wel verdacht vond was dat ik net zo'n blauwe vliegende bom op me kreeg toen Rik in beeld kwam. Rik is de Mol.

Marlijn blijkt uitermate goed te zijn in liegen en stelen. Dit verklaart alles! Al die honderden oorbellen en oordopjes die ik kwijt ben, Marlijn heeft ze!  Zogenaamd wordt de groep voorbereid voor een quiz en Marlijn en Carolina vertellen vol overtuiging allerlei zelfbedachte feitjes over de tempel waar ze lopen. Chris en Rik vertrouwen het niet zo, maar ze begrijpen niet waarom ze het niet vertrouwen.

Uiteindelijk is Art de grote winnaar in dit spel, hij besluit daadwerkelijk een quiz te houden. De groep slaagt erin om alle jokers af te pakken. Raad eens wie alle jokers blij in ontvangst neemt? Juist. ART! Aan het einde van de opdracht heeft de groep helemaal niks en Art gaat naar z'n hotelkamer met vier jokers én een heleboel molgeld. Hij zit heel lekker in zijn rol als presentator en kan het mollen erg goed verbergen. Niemand zal namelijk verwachten dat de presentator de mol is!

Vanaf 150CC verlies ik hopeloos een potje Mario Kart en ik leg de Nintendo weg. Zoals altijd denk ik diep na over alles wat de mol heeft gezegd. Zo zei Art dingen als: "Wie is de mol?" waarop hij geen antwoord kreeg. 'Wie' slaat in dit geval op: Whahaha Ik,art Eigenlijkaltijddemol

Ik ga verder met Mario Kart, dit keer in de makkelijkste modus, 50CC. Dit is te doen. Ik win alles! Geeft een goed gevoel. En dan, ineens weet ik het. Artine van Rikgriet de Caromaris is de mol! Ze hebben iedereen, inclusief mastermol Art Rooijakkers, verteld dat ze de mol zijn! Carolina neemt deze rol niet zo serieus omdat ze graag wil genieten van de vakantie op dat eiland ergens aan de andere kant van de wereld.

Eigenlijk, als ik dit vrij warrige verhaal samenvat, heb ik werkelijk geen idee wie de mol is en heb ik er ook geen enkel zinnig woord over te zeggen. Wat ik nog wel wil zeggen is dat onderstaande afbeelding ook nergens op slaat. Of ja, wel. Na het lezen van de afbeelding ben je helemaal op de hoogte van mijn hoofdverdachte om de mol te zijn! Art, I'm watching you!


<3 Margot (Teenz4You) 

Ps. Heb jij ook Art als mol? Deel dan de afbeelding op alle denkbare social media en win eeuwige roem!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten