International!

zondag 8 september 2013

Column, Sneaky smokers

Onderweg van school naar huis (ik zeg niet welke school of welk huis, anders gaat die ene school mij zoeken denk ik) zie ik ineens een vreemd verschijnsel. Je moet even weten dat onze school sinds vorig jaar een rookvrije school is en er dus nergens om het gebouw gerookt mag worden. Ik was dus onderweg naar huis (nog een dingetje, ik ben dus voor de middagpauze vrij op woensdag :p) Dus: onderweg naar huis zag ik op de weg voor mijn school tot aan het begin van het fietspad (200 meter verderop) overal tussen de bosjes, in ieder steegje of paadje heel stiekem een paar jongens of meiden staan roken. Verderop beent iemand (ook deze identiteit laat ik geheel buiten beschouwing) met grote passen tussen de bosjes door om, met zijn gezicht op oorlog, de rokers op te pakken en aan hun oren de school in te sleuren. Omdat ik niet rook had ik dit spektakel nog niet eerder gezien en ik vond het daarom ook erg grappig om te zien.

Ik ga even de betweter uithangen en voor jullie op een rijtje zetten waarom je niet moet beginnen met roken. Ten eerste: Eeuwig zonde! Ik stop nu met het rijtje, dat eerste dekt de lading van wat ik wilde zeggen. Gewoon niet beginnen, dan hoef je ook niet te stoppen.

Vervolg op alinea 1.
De halve weg heb ik in een deuk gelegen om het kat en muis spelletje van de sneaky smokers en de snelwandelende meneer. De volgende dag op school lees je de 'ik moet mij melden' lijst. Hierop staan bekende namen. *Lees, de sneaky smokers* Het zijn voornamelijk onderbouwers... Jammer joh. Gesnapt! In mijn hoofd zie ik hoe het gesprek zal gaan... HA! nu verwacht je een dialoog, maar die komt niet. Ik ga stoppen met deze column en verder met Expeditie Robinson kijken. Ik hoop dat Jan of Geza Robinson 2013 wordt, zij zijn sexy.

<3 Teenz4You (notgonnasayaname)

1 opmerking: