International!

zaterdag 28 september 2013

Iris Kroes: "mijn grootste droom wordt volgend jaar werkelijkheid"

Toen ik vorige week alle oude interviews eens doorlas, kwam ik erachter dat er bijna geen vrouwen tussen zaten. Schande! Meteen dezelfde avond heb ik een mail gestuurd naar Iris Kroes, winnares van The Voice of Holland. En guess what? Ze was wel in voor een interview. Ik was zielsgelukkig en heb haar daarom een enorme lading vragen gestuurd. Al die vragen (en de antwoorden natuurlijk) kan je in dit artikel lezen. 


Hoe vaak breekt er een snaar van je harp?
De snaren breken snel wanneer er snel temperatuurverschil is, in de zomer
knappen ze vaker dan in de winter. Gemiddeld 2 x in de maand.
 
Heeft 'de Voice of Holland' jou leven alleen positief veranderd of zijn
er ook minder leuke kanten aan het leven als zangeres?
Het hele avontuur was heel positief voor mij! Ik doe nu wat ik het
allerliefste doe voor mijn werk.
 
Welke dromen heb je waarvan je hoopt dat ze nog gaan uitkomen?
Mijn grote droom is een theatertour,die wordt volgend jaar al
werkelijkheid. Ook droom ik natuurlijk van een grote hit.
 
Heb je tips voor meiden die zelf liedjes willen schrijven?
Proberen, proberen, proberen. Ik vind het zelf ook nog lastig om liedjes
te schrijven, maar NEVER GIVE UP!=)
 
Wat wil je over tien jaar hebben bereikt als zangeres?
Over 10 jaar hoop ik dat mensen nog steeds van mijn muziek kunnen genieten
in het theater en elders.
 
Wat is de grootste blunder die je hebt gemaakt op het podium?
Mijn grootste blunder op het podium is dat ik een keertje nieuwe (hele
hoge) hakken had gekocht en daar niet op kon lopen. Toen ik op kwam begon
het publiek een beetje te lachen, toen heb ik ook maar eerlijk bekend dat
ik ze net nieuw had en er nog niet zo goed op kon lopen;)
 
Als je de kans krijgt om liedjes te schrijven met de top van de
muziekwereld, met wie ga je schrijven en waarom?
Adele of Sara Bareilles. Adele is voor mij een grote inspiratiebron. Haar
teksten zijn zo levensecht dat je heel snel voelt en meeleeft met de
muziek. Sara Bareilles is mijn grote voorbeeld, zowel de uptempo nummers
als ballads zijn precies zelfde soort stijl wat ik ook wil maken.
 
Wat  zou je niet doen voor een miljoen euro?
Ik zou nooit bungeejumpen voor een miljoen euro. Ik vind dat zo eng!

Wat ga je in je theatertour anders doen dan bij een 'gewoon' optreden?
Tijdens mijn theatertour kom ik met een speciale band. Ik neem een
strijkkwartet en een kleine band mee. We spelen eigen repertoire, maar ook
covers op een bijzondere manier. Zo spelen we bijvoorbeeld een ‘gouwe
ouwe’ klassieker van Sting, maar ook nieuw nummer van Armin van Buuren.
 
Wat is voor jou het meest speciale optreden dat je ooit hebt gedaan?
Dat is een hele lastige vraag! Ik heb heel veel speciale optredens gedaan, dus ik wil
graag een paar noemen;)
Bij opening van Ziggo Dome, vanuit een luchtballon, al varend op een boot,
harpspelend op komen en een bijzondere bruiloft in Portugal.
 
Welke liedjes vind je wel leuk om te zingen in je eigen huiskamer maar
vind je niet leuk om te spelen op het podium?
Eigenlijk geen een. Ik zing alleen maar liedjes die ik zelf leuk vind om te
zingen.
 
K-k-keuzes
 

Groningen - Friesland
Zingen - Harp spelen 
Club - Theatertour
Ochtend - Avond
B-brave - Mainstreet
One Direction - The Wanted
Jong publiek - Oud publiek 
Gestofzuigd  - Stofgezuigd
 
 
In 2014 komt Iris Kroes met band de Nederlandse theaters platspelen. Voor een lijst met data en theaters 
moet je even op www.iriskroes.com kijken onder de link 'theatertour thús'. Verder heeft Iris ook een single
uitgebracht in het Fries. Het is anders dan anders, maar ik vind het een leuk nummer. En het nummer 
heeft dezelfde naam als de theatertour. 
 
<3 Teenz4You
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten