International!

dinsdag 2 december 2014

De make-up trends van dit najaar

Langzamerhand moeten we er toch aan gaan geloven. De blaadjes vallen de bomen, de winterjas wordt weer uit de kast gehaald en de zon komt steeds minder vaak tevoorschijn. Het najaar is officieel begonnen! Stiekem vind ik het niet zo erg, want het najaar betekent ook comfortable truien, warme chocolademelk met heeeel veel slagroom en nieuwe trends op zowel mode als make-up gebied. Speciaal voor jullie (en stiekem ook een beetje voor mezelf) heb ik de najaarstrends op make-up gebied opgezocht.


Rode lippenstift
Vandaag is rood, de kleur van jouw lippen! Dit najaar zijn jouw lippen rood gestift. Van bordeaux rood tot felrood; zolang het rood is, zit je goed. Zelf ben ik fan van de lippenstiften die wat donkerder rood zijn. Mijn favoriet van dit moment is de limited edition "Blake's pure red" van l'Oreal Paris, ontworpen door Blake Lively herself. (L'Oreal Paris heeft een limited edition lijn met alleen maar rode producten, waaronder lipsticks, ontworpen door famous power vrouwen) 
    Verkrijgbaar bij Kruidvat (€15)

Grijze nagellak
Grijs voor grijze muizen? Zeker niet, want deze winter zijn jouw nagels grijs gelakt. Van donkergrijs tot lichtgrijs, alles mag! Persoonlijk houd ik van deze trend, want grijs past al snel bij een groot deel van mijn kledingkast. En de kans dat je de (grijze;)) mist in gaat is erg klein. Toch niet zo'n fan van grijs? Ga dan voor blauw met een grijze ondertoon. Een stuk vrolijker en toch volgens de laatste trends!

Matte nagellak
Ik ga nog even door op nagelgebied. Begrijp me niet verkeerd glimmende nagellak ziet er best mooi uit, maar het is zo standaard! Daarom vind ik het echt geweldig dat er eindelijk iets nieuws is op nagelgebied. Zeg maar doei tegen alle glanslakjes en hallo tegen de matte nagellak! Rimmel London heeft op dit moment een lijn met vijf verschillende kleuren matte nagellak, Velvet Matte genaamd.

De vijf verschillende kleuren

Ik heb de zwarte kleur een paar dagen geleden gekocht bij de Kruidvat (€6,99). Hij bevalt super goed en ik ben van plan om terug te gaan voor de bordeaux rode kleur.
(Psssst, binnenkort zie je deze nagellak terug bij het testpanel)

Emma Stone no makeup makeup
Actrice Emma Stone is gespot met deze look
No make-up, make-up look
En dan last but not least: de no make-up make-up look! Nu hoor ik je denken: "Huh? Een make-up look zonder te make-up te gebruiken?" Helaas is dit niet het geval en zal je toch echt wat tijd voor de spiegel moeten doorbrengen. De truc van deze look is, om mensen te laten denken dat je geen make-up op hebt

Als basis gebruik je een primer zodat alles goed blijft zitten en niet van je gezicht afdruipt na een super intensieve fietstocht naar school. Gebruik hierna concealer om eventuele rode vlekjes, oneffenheden en donkere kringen weg te werken. Nu is het tijd voor foundation. Breng niet teveel aan, om een "foundation hoofd" te voorkomen. Hierna wat blush op je wangen zodat je eruit ziet alsof je net een wandeling door de sneeuw hebt gemaakt. Je kan eventueel ook nog wat bronzer aanbrengen onder je jukbeenderen om je gezicht wat te shapen, maar dit is niet noodzakelijk voor deze look. Nu de basis af is gaan we door naar de ogen. Krul je wimpers en breng twee laagjes mascara aan voor een killer oogopslag. Pas op met teveel mascara, spinnenpoten zijn snel gemaakt! (En dit ziet er niet echt no make-up uit). Hierna zijn de wenkbrauwen aan de beurt. Haal overtollige haartjes weg met een pincet, want geloof me; niemand heeft oog voor jouw perfect gecreëerde look als je met een unibrow rondloopt. Kleur vervolgens je wenkbrauwen subtiel bij. En doe dit alsjeblieft ook echt subtiel, want als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel wenkbrauwen die er uitzien alsof ze met een benzinestift zijn getekend. In principe is de look nu compleet. Je zou eventueel nog wat lipgloss aan kunnen brengen voor een subtiele glans op je lippen. Zeg maar hallo tegen deze natural beauty! (Die stiekem best lang voor de spiegel heeft gestaan ;))


♥ Teenz4you

Geen opmerkingen:

Een reactie posten