International!

zaterdag 13 december 2014

Favo series


Beware! Deze post kan spoilers bevatten
Nu de dagen steeds korter en kouder worden, komen er ook steeds meer dagen waarop je lekker met een dekentje op de bank zit, terwijl je warme chocolademelk (met een flinke dot slagroom) drinkt en de hele dag series kijkt. En daar wil ik het met jullie over gaan hebben in deze post! Nee, niet over die chocolademelk met liters slagroom, maar over mijn favo series.




Gossip Girl
Jammer genoeg worden geen nieuwe afleveringen meer van deze serie gemaakt (huilmomentje). Maar wat heb ik van deze serie genoten! Ik heb elke aflevering met zoveel plezier gekeken! In totaal zijn er zes seizoenen gemaakt, dus gelukkig kan je nog wel een poosje vooruit. De serie is gebaseerd op de gelijknamige boeken, geschreven door Cecliy von Ziegesar. (Die ik als echte boekenwurm natuurlijk allemaal gelezen heb). De serie begint met de terugkeer van It Girl Serena van der Woodsen (Blake Lively) naar de Upper East Side na een mysterieuze periode die ze heeft doorgebracht op een kostschool in Cornwall, Connecticut. Blair Waldorf (Leighton Meester) was jaren de beste vriendin van Serena, maar nadat Serena zonder afscheid te nemen is vertrokken naar kostschool zijn het rivalen geworden. Blair is de queen bee van Constance Billard High School. Verder worden bad boy Chuck Bass (Ed Westwick) en "golden boy'' Nate Archibald, die de beste vriend van Chuck en al jaren het vriendje van Blair is,(Chace Crawford) gevolgd. (Hottie alert! ♥.♥) Ondanks de jarenlange relatie tussen Blair en Nate, gaat het stroef sinds Serena is vertrokken naar kostschool. Verder gaat de serie over Dan Humphrey (Penn Badgley), Dan's beste vriendin Vanessa Abrams (Jessica Szohr) en Dan's zusje Jenny Humphrey (Taylor Momsen). De grote vragen zijn niet: wie studeert af met het beste cijfer. Maar eerder: Wie heeft het meeste geld, wie doet het met wie, wie is de Queen Bee van het Constance Billard en natuurlijk, wie gaat met wie naar het Prom? En wie kan je beter inlichten over iedereen die er toe doet dan Gossip Girl? Gossip Girl heeft een website en weet élk schandaal van íedereen die er toe doet. Iedereen wil er achter komen wie Gossip Girl is om alle roddels te laten stoppen. En geloof me, je kan niet stoppen met kijken tot je er achter komt wie Gossip Girl is! Ik was zelf echt super verbaasd toen ik er in de laatste aflevering eindelijk achter kwam wie Gossip Girl was. Ik ga je niet vertellen wie het is, daarvoor zul je toch echt de serie moeten gaan kijken!

De cast van Gossip girl. v.l.n.r (boven)Jessica Szohr, Penn Badgely, Blake Lively, en Ed Westwick (onder) Taylor Momsen, Chace Crawford en Leighton Meester.

Pretty Little Liars
Deze serie is ook gebaseerd op een boekenreeks geschreven door Sara Shepard, die ik zelf nog niet gelezen heb. Deze serie wordt helaas niet in Nederland uitgezonden, maar hé; lang leve netflix en alle sites waar je de serie op kan streamen. Inmiddels ben ik helemaal bij en moet ik, net als de Amerikanen, wachten op nieuwe afleveringen. Tot nu toe zijn er vier complete seizoenen en zijn er nu 12 afleveringen van seizoen vijf. In de serie volg je de levens van vier vriendinnen in het fictieve stadje Rosewood. Aria Montgomery (Lucy Hale), Emily Fields (Shay Mitchell), Hanna Marin (Ashley Benson) en Spencer Hastings (Troian Bellisario) zijn samen met hun Queen Bee Alison DiLaurentis (Sasha Pieterse) onafscheidelijk. Als Alison verdwijnt, valt de groep echter helemaal uit elkaar. Een jaar later ontvangen ze vreemde berichten van iemand die zichzelf 'A' noemt. A weet de grootste geheimen van de vier meiden en dreigt om hun levens tot een ware hel te maken. Aria, Emily, Hanna en Spencer proberen een zo normaal mogelijk leven te leiden, terwijl ze ondertussen steeds meer ontrafelen over Allisons mysterieuze verdwijning en alles op alles zetten om A te ontmaskeren. En de meiden zijn niet de enige, want zelf wil je er echt alles aan doen om uit te vogelen wie A is. En als je dan eindelijk denkt te weten wie het is, gebeurt er weer iets waardoor je weer helemaal in de war bent. Zelf dacht ik eerst dat Allison A was, maar die was juist op de vlucht voor A, dus dit kon niet. Toen dacht ik Mona, maar die is vermoord door A, dus dat kan ook niet. Op moment denk ik dat Ezra A is, maar dat kan morgen al weer veranderd zijn. AAAH, zo frustrerend! Denk jij te weten wie A is? Laat het me dan please weten, because I'm dying to know who A is!
De hoofdrolspeelsters van PLL. V.l.n.r Ashley Benson, Shay Mitchell, Lucy Hale, Troian Bellisario en Sasha Pieterse.

The Vampire Diaries
Met deze serie ben ik op dit moment bij seizoen 4, aflevering 13. Omdat deze serie ook gebaseerd is op een boekenreeks (geschreven door L.J. Smith) en omdat ik zo'n boekenwurm ben, heb ik natuurlijk ook deze boeken gelezen. Het verhaal gaat over Elena Gilbert (Nina Dobrev) die stapelverliefd wordt op de 163 jaar oude vampier Stefan Salvatore (Paul Wesley). Als Stefans boosaardige broer (die verder in de serie helemaal niet zo boosaardig blijkt te zijn) Damon Salvatore (Ian Somerhalder) terugkeert naar Mystic Falls, wordt hun relatie een stuk ingewikkelder. Damon is teruggekomen omdat hij wraak wil nemen op zijn jongere broer omdat Stefan hem in een vampier heeft laten veranderen terwijl hij dat helemaal niet wilde. Ook Damon wordt verliefd op Elena omdat ze de broers doet denken aan hun vroegere liefde Katherine Pierce (ook gespeeld door Nina Dobrev). Later blijkt dat Elena de dubbelganger is van Katherine, die uiteindelijk ook naar Mystic Falls komt. Elena krijgt veel te verwerken, want door alle boosaardige vampieren worden er veel van haar geliefden vermoord.
Zoals hierboven al gezegd speelt het verhaal zich af in Mystic Falls. Een dorp die al een jarenlange geschiedenis heeft met bovennatuurlijke wezens. Andere belangrijke personen in het verhaal zijn Elena's broertje Jermey Gilbert (Steven R. McQueen), haar BFF en heks Bonnie Bennett (Kat Graham), andere BFF (en verder in de serie vampier) Caroline Forbes (Candice Accola), weerwolf en vriend Tyler Lockwood (Michael Trevino) en Elena's ex en goede vriend Matt Donovan (Zach Roerig). Na de Twilight saga ben ik nogal verslaafd geraakt aan alle series, films en boeken die over vampieren gaan. Deze serie is dan ook echt mijn favoriet! Daarnaast zijn de jongens die in de serie spelen echt super hot! Er zijn op dit moment 5 complete seizoenen en van seizoen 6 zijn er inmiddels 15 afleveringen. Ik kan nog even vooruit dus!
De hoofdrolspelers uit TVD. V.l.n.r Ian Somerhalder, Nina Dobrev en Paul Wesley.

Ik hoop dat jullie, na het lezen van deze post de series gaan kijken! Of misschien keek je deze series al? Laat me weten wat jij van deze series vindt! Ik ga nu The Vampire Diaries verder kijken!

♥ Teenz4you

Geen opmerkingen:

Een reactie posten